Maria Ubarretxena Eusko Jaurlaritzako bozeramaileak ziurtatu du Hezkuntza Sailak errespetatu egiten dituela sare publikoko irakasleen mobilizazioak, baina erabaki du negoziazioei ez ekitea horiek amaitu arte.

Horrela mintzatu da Ubarretxena astearte honetan, Eusko Jaurlaritzaren Kontseiluaren bileraren osteko agerraldian, gaurko eta biharko deitutako greba egun berriei buruz galdetu diotenean.

Bozeramailearen esanetan, Eusko Jaurlaritzak mobilizazioak errespetatzen ditu, baina "lasaitasuna" behar dela uste du, "borondate serioa" mantentzen duen negoziazioari aurre egiteko.

"Lasaitasuna behar da, horregatik Hezkuntza Sailak mobilizazioak amaitu arte itxarotea erabaki du negoziazioei berriro ekiteko", azaldu du.

Gainera, berretsi du ez dagoela lan-gatazka baten aurrean, baizik eta "ikasleak eta haien familiak erdigunean jarri behar dituen etorkizuneko hezkuntza-sistemaren aurrean".

Grebaren jarraipena

Hezkuntza Sailaren arabera, unibertsitatez kanpoko hezkuntza publikoko irakasleen % 48k egin du bat aurten zortzigarren greba egunarekin.

Bestalde , LAB, Steilas, ELA eta CCOO sindikatuek, grebak deitu dituztenek , 27.000 irakasle ingururen % 75ek aurreikusi dute protesta egunaren jarraipena, aurreko deialdietakoen antzeko ehunekoa.

Hezkuntza Sailak, bere ikuskaritza-zerbitzuaren bidez, grebaren jarraipenaren datuak bildu ditu eragindako 552 ikastetxeetan. Horietatik 546k Eusko Jaurlaritzari bidali dizkiote datuak, hau da, 26.191 irakasleren % 99k.

Sindikatuek kritikatu dutenez, Hezkuntza Sailak, joan den asteko asteleheneko negoziazio mahaiaren ostean, negoziazioan aurrera egiteko aukera izan du, baina "ez du aurrerapausorik eman".

Zentzu horretan, Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburuak ostiralean emandako prentsaurrekoan iritzi publikoaren aurrean " asmo onak " agertu zituen arren, "errealitatea bestelakoa" dela esan dute, "sindikatuei ez zaielako inolako negoziaziorik deitu". "Beraz, ez da negoziaziorik egon", adierazi du.

Era berean, kritikatu dute Hezkuntzak ikusarazi nahi duela sindikatuen eskaerek ez dutela zerikusirik "hezkuntza publikoaren eta ikasleen beharren hobekuntzarekin"; izan ere, haien ustez, "ikasleen beharrei erantzuteko baliabideak handitzea, enplegua eta hezkuntza-taldeak egonkortzea edo plantillak gaztetzea hezkuntza publikoa indartzea da".

Ildo horretan, iragarri dute irakasleek "argi utzi dutela zein den euren asmoa eta helburu horrekin borrokan jarraituko dutela benetako negoziazioa gauzatu arte".