Gipuzkoako Foru Aldundiak 1,5 milioi euro bideratuko ditu Lasarte-Oria eta Urnieta bidegorri jasangarri baten bidez lotzeko, bizikletaren erabilera eta oinezkoen garraioa sustatuz, "bizi-ohitura osasungarriak sustatuz eta emisio kutsatzaileak murrizten lagunduz". Lanak 2025. urtearen amaieratik 2026. urtearen hasierara bitartean egingo dira, eta 8 hilabeteko epea aurreikusten da.

Jose Ignacio Asensio Iraunkortasun diputatua, Agustin Valdivia Lasarte-Oriako eta Jorge Segurado Urnietako alkateekin batera, bi herriak lotuko dituen bidegorri berriaren proiektua egingo den lekua bisitatu dute.

Aurkezpenean, obraren ezaugarriak zehaztu dira, Foru Aldundiak garraiobide ez-kutsagarriak eta irisgarriak sustatzeko bultzatutako mugikortasun iraunkorreko planaren barruan.

1,2 kilometro

1,2 kilometroko luzera izango duen bidegorri berriak espazio "seguru eta irisgarria" eskainiko du oinezkoentzat zein txirrindularientzat. Trazadurak Lasarte-Oriako Azkorte bidea Urnietako bide-sarearekin lotuko du, bi udalerrien arteko komunikazioa modu jasangarrian hobetuz. "Ingurumen integrazioa eta eraginkortasuna" irizpidetzat hartuta diseinatu dute azpiegitura, eta Plazaolako trenbide plataforma zaharraren zati bat aprobetxatuko du.

Proiektuaren arabera, drainatze-sistema eraginkorra ezarriko da, trazadura osoan zehar argiztatuko da eta Plazaolako tunelean zeharreko pasabide bat egokituko da, 542 metroko luzerakoa. Gaur egun txanpinoiak hazteko erabiltzen den tunel hori egokitu egingo dute, "egituraren segurtasuna eta erabiltzaileen erosotasuna bermatzeko".

Bidegorria egiteko esleitutako aurrekontua 1,5 milioi eurokoa da, eta lanak 2025. urtearen amaieratik 2026. urtearen hasierara bitartean egingo dira. Lanak egiteko epea 8 hilabetekoa izango dela kalkulatzen da. Epe horretan, hainbat lan egingo dira: lurra egokitzea, zoladura jartzea, drainatze-sistemak jartzea, tunela indartzea eta seinaleztatzea.

Mugikortasun iraunkorra sustatzea

Jose Ignacio Asensio Iraunkortasun diputatuak azpiegitura berri honen garrantzia azpimarratu du, Gipuzkoan mugikortasun "jasangarriago" baterantz aurrera egiteko. "Bidegorri hau eraikitzeak Lasarte-Oria eta Urnieta arteko lotura hobetzeaz gain, bizikletaren erabilera eta oinezkoen garraioa ere sustatuko ditu, bizi-ohitura osasungarriak sustatuz eta emisio kutsatzaileak murrizten lagunduz", esan du.

Asensiok proiektua paisaian eta ingurumenean txertatu izana ere nabarmendu du, baita Lasarte-Oriako eta Urnietako udalen arteko lankidetza instituzionala ere, Gipuzkoako Foru Aldundiarekin batera lan egin baitute "ekimen hau errealitate bihurtzeko".

Túnel por el que pasará el bidegorri entre Lasarte-Oria y Urnieta Gipuzkoa Ingurumena

Bestalde, Urnietako alkatearen esanetan, "proiektu estrategikoa da hau, herriko zein Buruntzaldeko mugikortasun jasangarria, aisialdia eta turismoa sustatzeko". "Plazaolaren lehengo trazadurari eusten dion zati horri esker, Iruñea eta Donostia lotzea ahalbidetuko da; are gehiago, Frantziara iritsi eta lotura egitea ahalbidetuko digu. Gainera, naturara hurbiltzen gaitu eta paisaia eder hauetaz gozatzeko aukera emango digu", gaineratu du.

Garraio-aukera berriak

Era berean, Lasarte-Oriako alkateak gogorarazi du urte batzuk daramatzatela lotura hori lortzeko lanean, "Lasarte-Oriarentzat ez ezik, Urnieta eta Buruntzaldearentzat ere funtsezkoa dena". "Azpiegitura honek aukera ematen digu Lekunberritik Donostiatik harantzago joateko, mugikortasun jasangarriaren alde eginez eta herritarrei garraio, aisialdi eta aisialdirako aukera berriak eskainiz", azpimarratu du.

Gipuzkoako Foru Aldundiko Iraunkortasun Departamentuak datozen asteetan ekingo dio proiektuaren tramitazio tekniko eta administratiboari, baita eragindako lurrak erabiltzeko beharrezko gestioei ere. Aurreikuspenen arabera, lanak 2025ean lizitatu ahalko dira, urte horren amaieran lanei hasiera emateko.