2024an behera egin du istripuen, zauritu larrien eta hildakoen kopuruak EAEko errepideetan, trafikoak gora egin duen arren, Segurtasun Sailak astearte honetan Bilbon aurkeztu duen balantzearen arabera.

Aurten 37 pertsona hil dira Euskadiko errepideetan, 2023an eta 2022an baino zazpi gutxiago eta 2019an baino 14 gutxiago, pandemiaren aurretik.

Trafiko zuzendaritzak nabarmendu duenez, beheranzko joera mantentzen da: 2003an 207 pertsona hil ziren, 2010ean 67 heriotza izan ziren, 2019an 51 hil ziren eta 2024an 37 izan ziren.

Hildako gehienak Gipuzkoan izan ziren berriro, 19 hildakorekin, nahiz eta zifra hori jaitsi zen lurralde bakarra izan, 2023an baino 11 gutxiago izan baitziren.

La Viceconsejera de Protección Civil, Joana Egiluz, y la Directora de Tráfico del Gobierno Vasco, Estibaliz Olabarri, presentan el balance de tráfico. Irekia

Bizkaian, aldiz, 10 pertsona hil dira (2023an baino 2 gehiago), eta Araban, 8, 2 gehiago. Generoaren arabera, hildakoen % 76 gizonezkoak izan ziren (28) eta % 24 emakumezkoak (9)

Hildakoen erdia baino gehiago (% 54) errepidean zaurgarri den kolektibo bateko pertsonak izan ziren, nahiz eta 2017tik lehen aldiz ez zen txirrindularirik hil.

Zehazki, 2024an 15 motorzale hil ziren EAEko errepideetan (iaz baino 4 gehiago) eta 5 oinezko (2023an baino 3 gutxiago).

Aurreko urteekin alderatuta, 2024an kolektibo zaurgarrietako hildakoen ehunekoa % 6 hazi da 2023arekin alderatuta, baina 2022an baino % 14 txikiagoa da.

Istripuek behera egin dute

Istripu-kopuruak behera egin du 2023ko datuekin alderatuta; izan ere, 7.383 istripu izan dira Euskadin (2023an baino % 7,0 gutxiago). Horietatik, 2.408 istripu izan dira biktimekin: 391 Araban, 1.146 Bizkaian eta 871 Gipuzkoan.

Halaber, 410 pertsona larri zauritu dira, 2023an baino % 13,0 gutxiago.

Hirietako trafikoa handitzea eta ibilbide luzea

Mugikortasunari dagokionez, azken urteetako joerari eusten dio: zirkulazioa handitu egin da, bai hiriburuetarako sarbidean, bai ibilbide luzeko trafikoan eta Biriatuko mugan.

Euskadiko hiriburuetara sartzeko trafikoa ia % 2 hazi da 2023ko datuekin alderatuta; ibilbide luzeko joan-etorriak, berriz, % 6 handitu dira, eta mugetako zirkulazioa, % 6,7.

Gainera, urtetik urtera handitzen ari da ibilbide luzeko eta mugaz gaindiko zirkulazioa, eta "gero eta ibilgailu astun gehiago ibiltzen da Euskadiko errepideetan".

Bestalde, Joana Egiluz Babes Zibileko sailburuordeak eta Estibaliz Olabarri Trafiko zuzendariak jakinarazi dute ekainaren 1ean garabi arinen laguntza zerbitzua jarriko dutela martxan Gipuzkoan, istripua izan duten edo matxuratuta dauden ibilgailuak premiaz kentzeko.