Merkatuen eta Lehiaren Batzorde Nazionalak (CNMC) 413,24 milioi euroko isuna jarri dio Bookingi azken bost urteetan nagusitasunezko posizioaz abusatzeagatik, bere klausulek "ekitaterik gabeko desoreka" dakartelako Estatuko hotelekiko merkataritza-harremanean.
Konpetentziak jakinarazi duenez, abusuzko praktikek eragina izan dute Espainiako Estatuko hoteletan eta plataformarekin lehiatzen diren beste lineako bidaia-agentzietan; izan ere, Booking.com webgunean erreserba gehien dituzten hotelak hobeto kokatu direnez, lineako beste agentzia batzuei merkatuan sartzea edo zabaltzea eragotzi die, Batzordeak gaineratu duenez.
Abusuak eta zigor historikoa
Konpainiak nagusitasun-posizioaren bi abusu egin ditu, gutxienez 2019ko urtarrilaren 1etik orain arte, erreserben bitartekotza-zerbitzuak erabiltzen dituzten Estatuko hotelei hainbat merkataritza-baldintza "ez ekitatibo" ezarri baitizkie, eta horrek zerbitzu berberak eskaintzen dituzten lineako beste bidaia-agentzia batzuen lehia murrizten du.
Hori dela eta, 206,62 milioi euroko bi isun jarri dizkio, nagusitasunezko posizioaren abusuaren arau-hauste jarraituengatik, berdintasunezkoak ez diren baldintza horiek ezartzeagatik eta lehia murrizteagatik.
Gainera, hainbat jokabide-betebehar ezartzen dizkio, bermatzeko ez arau-hausteak eragin zituzten jokabideek, ez eragin baliokidea izan dezaketen beste batzuek, ez dutela etorkizunean jarraituko. Ebazpenaren aurka administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar daiteke Auzitegi Nazionalean.
Batzordeak
Booking-kuota % 70 eta % 90 artekoa izan da ikertutako aldian.
Bookingek erreserben zenbatekoaren arabera kalkulatutako komisio bat kobratzen dio hotelari plataforma horren bidez, eta webean eta 'app' ean agertzeko nahitaezko baldintzak sinatu behar dituzten establezimenduen inbentarioa du.
2021ean, Hoteleko Zuzendarien Espainiako Elkarteak eta Madrilgo Hotelen Enpresa Elkarteak konpainia salatu zuten, nagusitasunezko posizioaz abusatzeagatik.
2022ko urrian, MLBNk zehapen-espediente bat abiarazi zuen, eta horren instrukzioak egiaztatu zuen egoitza Amsterdamen duen konpainiak nagusitasunezko posizio "ustiatzailea" gehiegikeriaz erabili zuela, Estatuan kokatutako hotelei ekitaterik gabeko merkataritza-baldintza batzuk ezarri baitzizkien.
Prezioen gerra
Zehazki, hotelek beren webguneetan logelak Herbehereetako plataformaren prezioaren azpitik eskaintzea eragozten duen prezio-klausula bat aipatzen du. Plataforma horrek, gainera, bere kabuz establezimenduen prezioa jaisteko eskubidea gordetzen du, webgunearen edo Booking aplikazioaren bidez.
Gainera, Batzordeak gaitzetsi du gardentasun falta dagoela Preferente, Preferente Plus eta Genius programetara harpidetzearen inpaktuari eta errentagarritasunari buruzko informazioan. Programa horiei esker, hotelek hobetu egiten dute Booking.com webgunearen emaitzen sailkapen lehenetsiaren kokapena, komisio altuago baten truke edo hotelaren ostatu-plataforman gela salduenean edo merkeenean deskontuak eskaintzearen truke.
Era berean, MLBNk "baztertzailea" den nagusitasunezko posizio-abusua ikusten du, lehiatzen diren beste bidaia-agentzia batzuek erabil dezaketen lehia murrizten baitu, hotelak 'online' erreserbak Booking.com bidez soilik kontzentratzera bultzatzen dituelako.
Merkataritza-baldintza ez-ekitatiboek eragotzi egiten diete hotelei logelen prezio merkeagoak eskaintzea beren webguneetan; Booking.com-ek, berriz, hotelek 'app' ean edo ostatu-plataformaren webgunean argitaratzen duten logelaren prezioa jaisteko aukera gordetzen du.
Gainera, Konpetentziak kritikatu du kontratazio-klausulei buruzko gatazkarik izanez gero, Espainiako establezimenduek ezin dutela auzitegietara jo eta Herbehereetara jo behar dutela, eta horrek "ekitaterik gabeko" auzien kostuak eragiten dizkiela.