Estatuko ikasleak OCDEren batez bestekoaren azpitik daude finantza ezagutzetan, PISAren arabera
15 urteko gazteek 486 puntuko batez besteko puntuazioa lortu dute, ELGAren batez besteko errendimendua (498 puntu) baino hamabi puntu gutxiago.
Estatuko 15 urteko ikasleak Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Antolakundearen (ELGA) batez bestekoaren azpitik daude finantza-ezagutzei dagokienez.
Relacionadas
Hala islatzen du OCDEk ostegun honetan argitaratutako 15 urteko ikasleen finantza-gaitasunaren ebaluazioari buruzko PISA 2022 txostenak. Txosten horretan, 206 ikastetxetatik 2006an jaiotako 2.000 ikasle baino gehiagoren finantza-ezagutzak ebaluatu dira Estatuan. Ebaluazioan parte hartu zuten ikasle gehienak DBHko 4. mailan zeuden.
Claves del examen PISA 2025 que desde hoy comienzan a realizar los alumnos
Txosten berri horretan, estatuko ikasleek 486 puntuko batez besteko puntuazioa lortu dute finantza-lehian, ELGAren batez besteko errendimendua (498 puntu) baino hamabi puntu gutxiago.
ELGAko kide diren hamalau herrialdeetatik eta ebaluazioan parte hartu duten sei herrialde elkartuetatik, Belgika da sailkapeneko liderra 527 punturekin, eta ondoren Danimarka (521) eta Kanada (519) daude. Espainia Norvegia (489) eta Italia (484) artean dago.
Hala ere, ikerketak nabarmentzen du ikasleen % 25 errendimendu-maila altuenetan daudela (4 eta 5), eta % 58 maila ertainean.
Desberdintasun gutxiago
Txostenaren arabera, Estatua da egoera ahulean dauden ikasleen eta egoera hobean daudenen arteko ezberdintasun gutxien duen herrialdeetako bat. 73 puntuko aldearekin, ELGAko batez bestekoa baino 14 puntu txikiagoa da, eta Estatu Batuak (92), Belgika (104) edo Herbehereak (97) baino nabarmen txikiagoa.
Ebaluazioa egin aurreko 12 hilabeteetan ikasleek finantza-hezkuntzan izan duten eraginari ere erreparatzen dio ikerketak. Ildo horretan, Estatuko ikasleak ELGAko batez bestekoaren azpitik daude, aurkeztu zitzaizkien 16 finantza-kontzeptuetatik ia 7 ikasi eta ezagutzen zituztela jakinarazi baitzuten.
Kontzeptu ezagunak
Hala, soldata (%75), aurrekontua (%70), enpresaria (%68) eta bankuen mailegua (%66) dira gehien ikasitako kontzeptuak. Aldiz, interes konposatua (%21), kanbio-tasa (%21), dibertsifikazioa (%19), inbertsioaren itzulkina (%18) eta balio-galera (%9) gutxien izan zutenak.
Diruarekin zerikusia duten gaiei buruz gurasoekin duten harremanari dagokionez, Estatuko ikasleek astean behin gutxienez hitz egiten dute gurasoekin erosketak egiteko diruarekin (% 49), ordainsariarekin (% 39), aurrezkiekin (% 38), gastuekin (% 37) eta lineako erosketekin (% 36) lotutako gaiei buruz.
Azken gai horri dagokionez, Estatuko ikasleen % 85ek egin zuen erosketaren bat 'online' ebaluazioaren aurreko 12 hilabeteetan, ELGAren batezbestekoaren ildotik (% 86). %58k sakelako telefonoa erabili zuten azterketa aurreko urtean ordaintzeko. OCDEren batez bestekoa %66an kokatu zen.
Kreditu txartel gutxi
Gainera, 15 urteko Estatuko ikasleen erdiak baino gutxiagok (%47k) banku-erakunde batean kontu bat dutela adierazi dute; ELGAren batez bestekoa, berriz, %63koa da.
Portzentajea are txikiagoa da Estatuko ikasleen artean, ordainketa edo zor txartela zuela jakinarazi zutenen artean (%24). ELGAren batez bestekoa %62koa da, Danimarka, Herbehereak eta Norvegia bezalako herrialdeekin %90etik gora.
Horrez gain, Estatuan diru-kontuei buruz hitz egitea gustatzen zaien ikasleen portzentajea %51koa da, ELGAko batez bestekoaren oso antzekoa, %50ekoa. Hala ere, Espainiako ikasleen %38k esan dute diru kontuak ez direla garrantzitsuak eurentzat.
Temas
Más en Sociedad
-
Donostia recupera el encuentro anual de tango con más de 200 bailarines
-
"Venimos sobre todo a cotillear cómo es el Ayuntamiento por dentro"
-
Esta es la razón por la que los bots no pueden marcar la casilla 'No soy un robot'
-
Entra en vigor la prohibición de inscribir directamente a los bebés nacidos por gestación subrogada