Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak (DGT) agindu duen bezala, 2024an, motor-gidariek kasko integral edo modular bat eta eskularru homologatu batzuk erabili beharko dituzte errepidetik barrena ari direnean. Hiru urteko antzinatasuna duten eta 125 zentimetro kubiko arteko motorrak gidatu nahi dituzten B baimeneko gidarientzat ere derrigorrezko ikastaro bat ezarriko du.

Hala iragarri du ostegun honetan Fernando Grande-Marlaska Barne ministroak Trafikoko Zuzendaritza Nagusiaren egoitzan, 2023ko bide-ezbeharren balantzearen aurkezpenean. Bertan, motorzaleen heriotzetan jarri du arreta, % 19 igo baitira urtebetean, 2022an hildako 254 motorzaletik 2023an hildako 299ra igaro baita.

Hain zuzen ere, Marlaskak azaldu duenez, B baimeneko hiru urteko antzinatasuna duen 125 zentimetro kubiko arteko motor bat gidatzeko derrigorrezko ikastaro hau "dagoeneko ezarrita dago Frantzian edo Alemanian".

"Ikastaro hori nolakoa izango den eta nola gauzatuko den diseinatzen ari gara. 125 zentimetro kubiko arteko motorra gidatzeko, ibilgailua eta gidatzea ezagutu behar dira aldez aurretik, eta ez du zerikusirik lau gurpileko ibilgailu batekin ", azpimarratu du Herrizaingo Saileko arduradunak.

2023an 463 erabiltzaile ahul hil dira (motorzaleak, txirrindulariak, oinezkoak eta patineteen gidariak), hau da, 2022an baino % 9 gehiago (38 erabiltzaile zaurgarri gehiago hil dira).

Zifra horien aurrean, TZNk puntuak berreskuratzeko ikastaroen edukia ere eguneratuko du, puntu-saldoa galdu duten motorzaleentzat profil espezifiko bat sartzeko, eta gidaritza seguru eta eraginkorrerako ikastaroak programatuko dira.

"Bi gurpilekiko grina ulertzen dugunok ezin dugu ulertu bizitza kosta ahal zaigunik. Hildako 299 motorzale zentzugabekeria hutsa da, onartezina besterik ez da ", deitoratu du Marlaskak, eta motorzaleei airbag-a erabiltzea gomendatzen jarraituko dutela nabarmendu du.

2023an motorzale gehiago hil dira

2023an hildako motor-gidariaren profila 35 eta 64 urte bitarteko gizon batena da, gidabaimenean hamar urte baino gehiagoko antzinatasuna duena. Iaz, motorzaleen % 80 errepide arruntetan hil ziren, eta erdiak baino gehiago asteburuetan.

Gainera, iaz hildako hiru motorzaletik bik zilindrada handiko motorrak gidatzen zituen, eta erdietan, istripua errepideko irteera batetik gertatu zen, "distrakzio edo gehiegizko abiaduragatik".

2023an 1.145 pertsona hil dira Estatuko errepideetan, hau da, 2022an baino pertsona gehiago hil dira zirkulazio-istripuetan. Hala, iaz 1.048 istripu gertatu ziren Espainiako errepideetan, 1.145 pertsona hil ziren eta 4.495 larri zauritu.