Eskifaiako hamabi kidek 367 bidaiari mirakuluz ebakuatu zituzten, izan ere Tokion bi hegazkinek talka egin zuten. Haien segurtasun entrenamenduari eta bidaiarien trabeziaren laguntzaz salbatu ziren.

Japoniako agintariak astearte honetan Hanedako aireportuan izandako istripua ikertzen ari dira, Japan Airlineseko (JAL) Airbus 350 batek Sapporotik (herrialdearen iparraldea) Bombardier DHC8-300 hegazkin batekin talka egin ostean.

Talka horren ondorioz, bi hegazkinak sutan sartu ziren, eta JALen hegaldi komertzialeko tripulazioa ahalik eta azkarren ebakuatzera behartu zuten. Bitartean, sua leihoetara iristen zen, kabinako tenperatura nabarmen igotzen zen, eta kabina ikusmena zailtzen zuen ke zuri trinkoz betetzen zen.

Airelineak zehaztu zuenez, hegaldi-laguntzaileek segurtasun-entrenamendua jarraitu zuten, eta 10-15 minutu behar izan zituzten bidaiari guztiak ontzitik ateratzeko, negarrez ari ziren hainbat ume barne.

Zenbait bidaiarik larritasun une horiek deskribatu dituzte sare sozialetan, eta azaldu dute tripulazioak lasai egoteko, bertan geratzeko eta sudurra eta ahoa estaltzeko eskatu ziela, larrialdiko ateak irekitzen zituzten bitartean kea ez arnasteko.

Kasu batzuetan, oxigeno-maskarak zabaldu ziren, eta bidaiari batzuk oihuka eta irteten uzteko eskatzen hasi ziren; beste batzuek, berriz, eskifaiari entzuteko eskatu zuten, eta tripulazioaren jarraibideak gertu zeudenei helarazi zizkieten.

Irteerak ireki eta larrialdietarako pasabidea zabaldu ondoren, bidaiariak irten ahal izan ziren, eta tripulazioak ontzitik urruntzeko eskatu zien. Ordu erdi barru, ontziak su hartu zuen, leihoak eta ateak lehertuta.

Ebakuazio-txirrista horiek automatikoki puzten dira larrialdi-irteerak irekitzen direnean.

Ebakuazio miragarria tripulazioaren larrialdiko entrenamenduari egotzi zaio, baina baita bidaiarien diziplinari ere, arauekiko errespetuagatik eta kolektiboa norbanakoa baino lehenago aintzat hartzeagatik ezaguna den herrialde batean.

JALek antzeko egoera bizi izan zuen 1985ean, Tokio-Osaka bidea egiten ari zen hegazkinetako batek mendi baten kontra jo eta 520 hildako utzi zituenean 524 bidaiariren artean. Istripu horren ondorioz, konpainiak segurtasun-entrenamendua areagotu zuen eta langileak sentsibilizatu zituen.

Nazioarteko estandarren arabera, ordea, hegazkin bateko pertsona guztiek 90 segundotan irten ahal izan beharko lukete hegazkinetik, baldintza normaletan.

Astearte honetako ezbeharrak 14 zauritu eragin ditu hegazkin komertzialaren zatian, eta kostazainen hegazkinean zihoazen sei bidaiarietatik kapitainak bakarrik lortu zuen bizia salbatzea.

Oraindik istripuaren arrazoi zehatza ezagutzen ez den arren, JALen hegazkinak pistan sartzeko baimena jaso zuen, konpainiak esan zuenez.

NHK kate japoniarrak zehaztu zuenez, aire-kontrolatzaileak Japoniako Kostazainen hegazkinari pistara sartu aurretik puntu batera joateko jarraibideak eman zizkion, eta beste txosten batzuen arabera, ontzi horretako kapitainak aireratzeko baimena jaso zuen, beraz, badirudi arduragabekeria profesionala izan zela.