Basque Culinary Centerrek Tendencias e Innovación en Sala y Servicio HOST foroa hartuko du astelehen honetan. Taldeko irekieren zuzendari Dani Garcíak, Sara Vazquezek, jatetxe baten funtzionamendu egokirako zenbait gako eman ditu, besteak beste, egin behar ez diren gauzak, hala nola defentsiban jardutea bezero baten kexaren aurrean.

Jendez gainezka dagoen entzulego baten aurrean, Vazquezek lidergoa eta pertsonen kudeaketa izan ditu hizpide Lasse Peder Kopenhageko Koan jatetxeko areto buruak inauguratu duen jardunaldi honetan. Bertan, "mahaikidea maitemintzeko modu berriak" eta "talde konprometitu eta zoriontsu bat eraikitzea nola lortu" bezalako gaiak eztabaidatu dituzte.

Kexak kudeatzea

Vazquezen arabera, Espainiako ostalaritzan ez da behar bezala kudeatzen jankidearen nahigabea. "Kexa baten aurrean, lehenik eta behin, geure burua defendatzen saiatu behar dugu, entzuten gelditu beharrean. Haserre dagoen pertsona bati entzun egin behar zaio, bere kexa baloratu eta arrazoia eman. Kexa batek dakarren gastua oso txikia da, eta bezeroaren gogobetetzea da garrantzitsuena ", nabarmendu du Eferi egindako elkarrizketa batean.

Gazte aditu honek 14 urte daramatza sektorean lanean, azken bostak etan el Grupo Dani García, que actualmente cuenta con una veintena de restaurantes. Ella ha trabajado en la apertura de casi una decena de ellos y trabaja en las futuras de los establecimientos que se inaugurarán en Budapest -en la capital húngara serán dos- y Ámsterdam, que se sumarán a los de ciudades como París y Nueva York.

Azaldu duenez, Andaluziako sukaldariaren taldeak talde bakoitza modu "estandarizatuan" prestatzen du irekiera bakoitzaren aurretik, baina leku batzuetan beste batzuetan baino errazago. Dohan, adibidez, oso zaila izan zen, Qatarreko hiriburuko postua lortu nahi dutenek "bizitzeko dirua behar dutelako" egiten dutelako, eta, kasu batean gertatu zen bezala, izangaiak ez zuelako kafe-makina bat ikusi bere bizitzan.

Beste aldean, Londres aipatzen du, "oso hiri erraza", "jende asko dagoelako sektorean lanean eta gogo handiarekin", baina, nolanahi ere, Espainian egitea errazagoa da beti, Dani Garcia oso ezaguna baita.

Dena ebaluatzen duten mahaikideak

Eta mahaikideak aldatzen ari diren lekuko ere izan da. "Orain bezeroa zorrotzagoa da, informazio gehiago duelako, leku gehiagotara doalako. Uste dut gozatzen ez duen jendeak etengabe ebaluatzen duela platerean dagoena, nola balio izan duten, eramaten utzi beharrean ", azpimarratu du.

"Lehen jendeak gehiago gozatzen zuen, orain ikastera ere joaten da. Sentsazioa desberdina da, mundu guztiak daki guztiaren berri, jatetxe batean egiten diren produktuetarako sarbidea duelako. Jendea foodie gehiago bihurtu da, sukalde gehiago. Niri pena ematen dit janari baten aurrean esertzearen magia galdu izanak ", gaineratu du.

Eskakizun handiago horrek nolabaiteko nahasmena ere sor dezake; izan ere, bere esanetan, bezero batzuk Bibo bezalako establezimenduetatik espero dute, 50 euroko batez besteko kostua duen taldearen jatetxe madrildarra, "Michelin izar baten zerbitzua", Dani García ikusteaz gain "-marbelli sukaldariak bi izar ditu Madrilgo Smoked Room jatetxean-.