Ibilgailu elektrikoaren salmentak %24 igo ziren Europan 2025eko lehen seihilekoan, aurreko urteko aldi berarekin alderatuta, eta %71 Espainiako Estatuan bakarrik, Boston Consulting Groupek egindako ikerketa baten arabera. Ikerketa hori Errekarga Ultra-azkarreko Operadoreen Elkarteak (Aoru) egin zuen, energiaren eta mugikortasunaren sektoreko enpresen koalizio batekin batera.
Gainera, ikerketak dio ibilgailu %100 elektrikoak (BEV) direla gaur egun aukerarik "lehiakorrena, garbiena eta fidagarriena" Europako kontsumitzaileentzat. Era berean, teknologia hori "giltzarri" gisa identifikatzen du 2035erako Europan ezarritako deskarbonizazio helburuak lortzeko, eta ezartzen du Europar Batasunean saltzen diren auto berri guztiek zero emisio izan beharko dutela.
Zehazki, hamar europarretik ia seik (%59) ziurtatu dute BEV bat aukeratuko dutela hurrengo erosketan, eta Estatuan %71ko igoera izan dela ibilgailu mota horien matrikulazioetan urteko lehen sei hilabeteetan, Aoruk bildutako Aediveren datuen arabera.
Ikuspegi ekonomikotik, ikerketak erakusten du Europan saldutako BEVen %75 merkeagoak direla beste edozein teknologia baino (gasolina, diesela, hibridoak edo PGL), eta urtean 1.600 euro aurreztea ere badakarrela horrek.
Aurreikuspenei dagokienez, 2025ean auto elektrikoa hartzeko Europako planek Europarentzat petrolio inportazioak %15 gutxiago izatea eta urtean 40.000 eta 45.000 milioi euro artean aurreztea ekarriko luketela adierazi du.
LAURA GONÇALVESEK AORUKO LEHENDAKARITZA HARTU DU
Bestalde, Laura Gonçalves Powerdot Españako zuzendari nagusiak Aoruko presidente kargua hartu du irailaren 7tik, Inmaculada Cima Fastned Españako country managerraren ordez.
Gonçalvesek nabarmendu du bere helburu nagusia administrazio publikoek azken urtean proposatu dituzten ekimenak aitortzea eta bultzatzea izango dela, eta ziur daudela Estatuari mugikortasun elektrikorako trantsizioa bizkortzea ahalbidetuko diotela.