Síguenos en redes sociales:

Óscar Puentek 2026rako garraio publikoko txartel bakarra iragarri du

Neurri horri esker, "baliabideak hobeto banatuko dira", eta horrek "ahaleginak garraio publikoaren kalitatean irauliko ditu"

Óscar Puentek 2026rako garraio publikoko txartel bakarra iragarri duMaría José López / Europa Press

Oscar Puente Garraioetako eta Mugikortasun Iraunkorreko ministroak iragarri du bere sailaren planen artean 2026. urtetik aurrera Estatuan garraio publikorako txartel bakarra ezartzea dagoela.

Ekonomia Forum Berriaren ekitaldi batean, ministroak aurreratu du 2025eko bigarren seihilekoa trantsizio-urtea izango dela trenbiderako hobariei dagokienez, 2026an garraio osorako txartel bakarra ezartzeko helburuarekin, baina horri buruzko xehetasun gehiagorik eman gabe.

Europako beste herrialde batzuetako ongarriak

Helburua da Europako beste herrialde batzuetan dagoeneko aktibo dauden antzeko neurriak errepikatzea, hala nola Alemanian, non hilero 58 euroko abonua dagoen (Deutschlandticket), herrialde osoan eskualdeko trenak, autobusak, metroa eta tranbiak erabiltzeko aukera ematen duena, baina ez abiadura handian.

Gaur egun, Gobernuak eta autonomia-erkidegoek finantzatutako beherapenei esker, dagoeneko badaude abonuak, hala nola Madrilen, non hilean 32,8 euroren truke eskualde barruko garraio publiko guztia har daitekeen, Renferen aldirikoak barne, distantzia ertaina eta abiadura handia ez badira ere. Deskonturik gabe, txartel honek 82 euro balio du.

2025eko lehen seihilekoan deskontu horiek mantenduko dira (normalean % 50ekoa, baina Madrilen % 60koa da), baina uztailetik aurrera % 40ra jaitsiko dira, eta, aldi berean, hilean 20 euroko txartel bakarra egongo da Renfe Aldirien sare osorako, Estatu osoan.

Deskontuak ezabatzea

Hala ere, Gobernuaren asmoa deskontuak ezabatzea da, pandemiaren eta Ukrainako gerraren osteko inflazioaren eragina arintzeko sortu baitziren. Horregatik, urteko bigarren seihilekoa txartel bakar horretarako trantsiziokoa izango da 2026an.

"Helburua eta erronka Espainian txartel bakarra ezartzea da, Alemaniak duen zerbait, bere abantaila eta desabantailekin, eta horrek ikasteko aukera emango digu. Eta nik espero dut 2026an neurri horretara jotzea, baliabideak hobeto banatzeko, erabiltzaileengan erosotasuna sortzeko, baina, batez ere, ahaleginak garraio publikoaren kalitatean jartzen hasteko ", amaitu du.