Cidetec Energy Storage Gipuzkoako zentroak ibilgailu elektrikoen baterien errendimendua hobetzeko Europako proiektu batean parte hartzen du. Proiektu horren helburua da haien edukiera % 12 handitzea eta haien bizitza baliagarria % 33 luzatzea, 15 urtera arte.
Miramongo parke teknologikoan (Donostia) egoitza duen ikerketa-zentroak asteazken honetan ohar baten bidez jakinarazi duenez, InnoBMS proiektua hiru urte eta erdi iraungo du, eta 5,7 milioi euroko aurrekontua du, gehienak EBk emandakoak.
Diziplina anitzeko taldea
Bruselako Vrije Universiteit Burssel unibertsitate nederlandarra da ikerketa-proiektu horren liderra. Ibilgailuen fabrikatzaileek eta hornitzaileek, ingeniaritza-enpresek eta unibertsitateek parte hartzen dute proiektu horretan, eta bateriak edo BMSak kudeatzeko software- eta hardware-soluzio bat garatzea du helburu.
Baterien egungo gaitasuna "irauli" nahi da, dentsitate bolumetrikoa handitzeko gai den "BMS berritzaile" baten bidez, energia-gaitasun handiagoa eta narriadura txikiagoa izan dezaten. Horrek kostuak murriztea ekarriko luke, ibilgailu arinen kasuan % 10 eta % 12 artean.
Gipuzkoako zentroaren ekarpena
Cidetec Energy Storagek 'battery-packs' en karakterizazioan eta modelatzean duen esperientzia emango dio proiektuari, eta, zehazki, hodeian baterien kudeaketa termikoaren kontrola (BTMS) abiarazteaz arduratuko da, bai eta arriskuko gertaera termikoen detekzio goiztiarreko algoritmoak (TRA) eta litio-elektrodeposizioaren algoritmoak garatzeaz ere, baterien segurtasunerako eta eraginkortasunerako "funtsezko faktoreak" baitira.
Donostiako ikerketa-zentroak gelaxketako TRA probak hartuko ditu laborategiko instalazioetan. Azaldu duenez, proba horiek funtsezkoak dira garatutako algoritmoak baliozkotzeko eta sistemaren segurtasuna egiaztatzeko tenperatura-igoeren aurrean.