Miren Iza musikari, Tulsa izenarekin ezagunagoa, 2024ko Egungo Musiken Sari Nazionala eman diote, Kultura eta Kirol Ministerioak astelehen honetan jakitera eman duenez.

Paz Santa Cecilia Arte Eszenikoen eta Musikaren Institutu Nazionaleko (INAEM) zuzendari nagusia buru duen epaimahaiak bere epaian baloratu du "Espainiako azken urteetako musikan izan duen eragin handia, konposatzeko eta abesteko modu paregabe eta pertsonal bati esker".

'Amadora'

Gehiengoz hartutako erabaki horretan garrantzi berezia izan du bere azken diskoak, Amadora (2023), "gizartean ordezkaritza gutxien duten emakumeei errebindikatzeko eta ahotsa emateko kostunbrismotik eraikitako kutsu liriko sakoneko letrak eta sentsibilitate poetikoa dituen album bikain" gisa kalifikatua.

Ildo horretan, Tulsak, sortzaile gisa, "talde eta artisten hainbat belaunaldi markatu ditu, askotan komunikabideen fokutik kanpo lan eginez eta erabateko independentziatik sortuz".

"Shock egoeran" oraindik, Eferi esan dionez, "helduaroak" ematen duen "esker onarekin" jaso du saria artista gipuzkoarrak, "proposamen bikain ugarirekin" eta "hutsuneak eta zalantzak gorabehera" bere ibilbidean berresten duen panoraman.

Tulsa

Ildo horretan, bere azken albumetako bat, Éxtasis (2021), kaxoi batean nola gorde zuen gogorarazi du. "41 urte nituen grabatu nuenean, eta espazio publikoan pixa egiten ari zen emakume bat izateko ideia hori sortzen ari zen; pentsatu nuen ez zuela zentzurik ateratzeak, hor kanpoan indar berritzaile gazte bat zegoenean".

"Bultzada berritua"

Zorionez, bere ingurukoek disko handia zela konbentzitu zuten, eta "bultzada berrituarekin" bere buruari errezelo pertsonalaren fase hartan gertatu zitzaiona kontatu nahi izan zuen, baita urteak betetzean "txiste gisa tratatzen diren beste emakume batzuk" ere, horrela bere azken disko ospatuena sortuz.

"Diskoek hain bizitza laburra duten garaiotan", bereziki ospatu du gune mediatiko horrek 'Amadora' ren bizitza are gehiago luzatu ahal izatea. Izan ere, 'Amadora' Espainian bira egiten ari da antzerkigintzan, eta saria, bera bezalako artista independente baten kasuan, "desberdina izango da".

Halaber, harro agertu da epaimahaiak "talde eta artisten hainbat belaunalditarako eragingarritzat" jo duelako. "Esan diezazuketen onena da, zure belaunaldiko jendearekin komunikazioa dagoela eta lehengoaz elikatzen zarela, ea hurrengo belaunaldikoentzat horrelakorik geratzen den", esan du.

Izak (Hondarribia, 1979) 90eko hamarkadaren amaieran ekin zion musikari, Electrobikinis emakumezkoen punk pop bandarekin ingelesez abestuz.

Grammy Latinoetarako izendapena

2002an banandu ondoren, gaztelaniazko abestiak idazten hasi zen, eta 2007an, Grammy Latino sarirako izendatu zutenean, Tulsa izen artistikoarekin argitaratuko dituen zazpi diskoetako lehena aurkeztu du: Solo me has rozado.

Ondoren, Espera la pálida (2010) eta La calma chicha (2015) bezalako albumei jarraipena emango lieke, folk rock espiritu amerikarrarekin, New Yorken bizi zen bitartean idatzia, eta sintetizadoreak bere musika abanikoan sartuz, bere nortasuna sendotuz.

Iza-k, gainera, sarraldiak egin ditu eszenografiaren esparruan; esaterako, 2013an, Raul Santos zinemagilearekin batera, Ignonauta film labur musikala egin zuen, eta 2016an, Jonas Truebaren Los exiliados románticos filmaren soinu-bandaz arduratu zen. Era berean, Amadora arte eszenikoen esparrura eraman zuen Maria Velascorekin batera egindako lanari esker.

Epaimahaia

Epaimahaiko presidenteordea Ana Belén Faus izan da, Musika eta Dantzako zuzendariorde nagusia, eta Anni B Sweet, Zahara eta Víctor Cabezuelo artistek, Rufus T. Fireflyko kideak, eta Diego Manrique eta Julio Ródenas kronista musikalek osatu dute.

Carmen Zapata Corbalán L 'Associació de Sales de Concerts de Catalunyako gerenteak (Musikaren Industriako Emakumeen Elkarteak proposatuta) eta Rodrigo Cuevas 2023ko Egungo Musiken Sari Nazionalak osatu dute.