Meta enpresak, Facebook eta Instagramen enpresa nagusiak, gaur iragarri du azarotik aurrera Europan ordaintzeko aukera bat hasiko dela bi aplikazio horiek publizitaterik gabe erabiltzearen truke.

Jakinarazpen batean, konpainiak zehaztu zuen aukera horren prezioa -bi sareak barne- hilean 9,99 eurokoa izango dela web-orrian eta 12,99 eurokoa telefono-aplikazioan, eta Europar Batasunean, Suitzan eta Europako Esparru Ekonomikoan aplikatuko dela.

Komunikatuak ez du aipatzen WhatsApp aplikazioa, Meta enpresarena ere, eta Europako kontinenteko ezagunenetako bat (Estatu Batuak baino askoz gehiago).

Europako arauak betetzea

Ordainketa-aukera berria "garatzen ari diren Europako arauak betetzeko" ezarri da. Hala ere, azpimarratu du "publizitate-euskarria duen Internet baten alde" egiten jarraituko duela, eta, beraz, Europan eskuragarri egongo direla bi aukerak -ordainketakoak eta doan-.

Meta horren arabera, aukera berri horri esker, bezeroaren "adostasunaren" ideia nabarmendu daiteke, eta konpainiak "publizitate pertsonalizatuaren" ideia doitzeko tresnak garatzen jarraituko du, erabiltzaileak bere esperientzia gure plataformetako iragarkiekin kontrolatu ahal izateko".

Helmugak EBrekin eta haren erakundeekin izan duen harremana kolokaz beterik egon da, batez ere datuak babesteko duen politikagatik, "ahanztura digitalerako eskubidea" aplikatzeko zailtasunagatik, komunikabideekiko sareen gehiegizko posizioagatik edo haurren eta nerabeen artean mendekotasunen aurkako borrokagatik.