Erregaiek beheranzko joerari eutsi diote, eta berriro jaitsi da aste honetan litroko batez besteko prezioa, dieselak duela zazpi egun hiru hilabete baino gehiago behera egin ondoren.

Zehazki, gasolioa %1,5 jaitsi da aurreko astean baino, hau da, litroko 1,656 euro gutxiago. Gasolina, berriz, %2,3 jaitsi da, litroko 1,679 euroraino, Europa Pressek bildutako Europar Batasuneko Petrolio Buletinaren datuen arabera.

Hala ere, bi erregaien prezioak Ukrainaren inbasio errusiarra hasi baino lehen zeuden mailen gainetik jarraitzen du; 2022ko otsailaren 24an hasi zen, eta, dieselaren kasuan, 1,479 euro zen litroko, eta gasolinaren kasuan, 1,594 euro litroko.

Nolanahi ere, prezioetan goraldi jarraituak izan arren uda batean, erregaiek ez dituzte ukitu duela urtebete baino gehiago erregistratutako maximoak, 2022ko uztailean, gasolina 2,141 eurora iritsi zenean eta gasolioa 2,1 eurora.

Gasolina, 2022an baino ia 7 euro garestiagoa

Gaur egungo prezioekin, batez beste 55 litro gasolinazko tanga bat betetzeko, 92,34 euro beharko lirateke, ia 7 euro 2022ko altuera horretan ordaindu zituen 85,63 euroen gainetik, une hartan indarrean zegoen 20 zentimoko deskontua barne.

Dieselaren kasuan, batez beste 55 litroko tanga bat betetzea 91,08 eurokoa da, 2022ko epe berean baino 96,19 euro gutxiago, deskontua barne.

Iaz, gatazka belikoak eragindako energia-krisiaren ondorioz erregaien prezioa igo egin zelako, indarrean zegoen Espainiako Gobernuak Ukrainan gerrak duen eraginari erantzuteko planaren barruan onartutako erregaiaren litro bakoitzeko 20 zentimoko gutxieneko hobaria herritar guztientzat.

Horrekin batera, gasolinaren prezioa baino 35 aste gehiago jarraian gehitzen du dieselak. Hala, Ukrainako inbasio errusiarraren aurreko ohiko egoeran mantentzen da. Horren ondorioz, gasolioaren prezioa gasolinarena baino garestiagoa izan zen etengabe, 2022ko abuztutik aurtengo otsailaren erdialdera arte, orduan hautsi baitzen dinamika.

Erregaien prezioa hainbat faktoreren araberakoa da, hala nola haien kotizazio espezifikoa (petrolioarena aparte), petrolio gordinaren bilakaera, zergak, lehengaien eta logistikaren kostua eta marjina gordinak. Gainera, petrolio gordinaren kotizazioaren bilakaera ez da zuzenean aldatzen erregaien prezioetara, aldi baterako dekalajearekin baizik.

Inguruan baino merkeagoa da Espainian

Maila horiekin, berunik gabeko 95eko gasolinaren prezioa Espainiako estatuan Europako Batasuneko batez bestekoaren (1,766 euro litroko) eta eurogunearen (1,838 euro) azpitik dago.

Dieselaren kasuan, Espainiako estatuko prezioa EBko batez bestekoa (1,757 euro) eta eurogunekoa (1,806 euro) baino txikiagoa da.