Guitransek garraiolarien defizitaz ohartarazi du eta profesionalak erakartzearen aldeko apustua egin du
Ziurtatu duenez, "garraioaren eraldaketa digitala eta energetikoa ezingo da egin gidarien faltaren arazoa konpondu ezean"
Gipuzkoako garraioaren patronalak, Guitransek, lurralde horretan gidarien defizita dagoela ohartarazi du. Izan ere, %50ek baino gehiagok erretiroa hartuko dute hamar urtetan, eta profesional berriak erakartzearen aldeko apustua egin du, jatorriko kontratazioak eta prestakuntza indartuz.
Enpresa elkarte horrek Bazkideen Batzar Nagusia egin du larunbat honetan Donostian, eta bertan erakundeetako eta garraio sektoreko ordezkari ugari bildu dira, besteak beste, Azahara Domínguez Mugikortasuneko foru diputatua eta Unai Andueza Sustapen Ekonomikoko foru diputatua, eta Javier Ortega erakundeko presidentea.
Guitransek ohar batean adierazi duenez, "garraioaren eraldaketa digitala eta energetikoa ezingo da egin garraiolari faltaren arazoa konpontzen ez bada".
38.500 milioi tona 2024an Gipuzkoan
Ortegak adierazi du, ziurgabetasun handiko testuinguru ekonomikoa gorabehera, 2024ko salgaien garraioaren jarduerari buruzko datuak positiboak izan direla; izan ere, Gipuzkoan 38.500 milioi tona mugitu dira, 2023an baino %8 gehiago, eta nazioko zein nazioarteko trafikoek antzeko gorakada izan dute.
Hala ere, ohartarazi du ezinezkoa izango dela bilakaera horri eustea sektorea ez bada gai gidari profesionalen gero eta falta handiagoari buelta emateko.
Ildo horretan, estrategia koordinatu bat planteatzeko beharra nabarmendu du, administrazioaren, enpresen eta prestakuntzarekin eta laneratzearekin lotutako eragileen arteko lankidetza-sarea egituratzearen alde eginez.
Gogoratu duenez, Guitrans Fundazioak egindako 'Gidaririk gabe, ez dago garraiorik' txostenaren funtsezko ondorioetako bat da ezinezkoa dela gidarien lan eta soldata baldintzak hobetzea enpresen errentagarritasuna handitu gabe.
Hori dela eta, Ortegak iritzi dio hori dela guztien artean -garraiolariak, kargatzaileak eta administrazioak- jorratu beharreko lehen puntua.
500 gidariren defizita Gipuzkoan
Gogorarazi du txostenak 500 gidariren defizita ematen duela Gipuzkoan, eta kontziliazioa jotzen duela faktore erabakigarritzat belaunaldien arteko errelebo faltarako.
Guitransek profesional berriak erakartzearen, jatorriko kontratazioak sustatzearen eta prestakuntza erraztearen alde egiten du, bai eta ibilgailu astuneko gidariaren jarduera garatu ahal izateko aldez aurreko baldintzak eskuratzearen alde ere.
Patronalaren ustez, gainera, segurtasuna da gidaririk eza baldintzatu dezakeen beste alderdietako bat, 100.000 aparkaleku seguruko defizita baitago Europan, eta 15.000 Espainian.
Azpiegituren arloan, Javier Ortegak pozik hartu du amaitu izana "Auzitegi Gorenak 2018 eta 2021 artean baliogabetutako bidesariak erreklamatzeko prozesu korapilatsua", eta, haren ustez, itzulketa hori "ofizioz egin beharko zatekeen, prozesu judizial nekeza egon gabe".
Erretiro aurreratua ere aipatu du, eta aldarrikapen bidezko eta arrazoizkotzat jo du, bai soldatapekoentzat, bai autonomoentzat.
Guitranseko presidentearen arabera, segurtasun kontu bat da, bai gidarientzat, bai bidearen gainerako erabiltzaileentzat.
Bestalde, Trafiko Buruzagitzaren izapideak atzeratzeak enpresei eragiten dizkien galera ekonomikoak deitoratu ditu, bai eta atzerritarrei edo arbitraje-batzordeei egindako deiak ere, bere ustez saihestu daitezkeenak eta saihestu behar direnak.
Azahara Domínguezek esan du helburu partekatua dela sektorea indartzea ondo prestatutako profesionalekin eta lan-baldintza egokiekin, eta horretarako aktiboki lankidetzan aritzea prestakuntza-zentroekin eta sektoreko erakundeekin.
Nazioarteko Taldeko Talentuko Diego Carbajosak, belaunaldien arteko errelebo faltaren ondorioz, lan merkatuak bere osotasunean aurre egin beharreko erronken tamaina azpimarratu du, eta bere taldeak Perutik jatorrian egiten dituen kontratazio prozesuen berri eman du.
Bestalde, Unai Andueza foru diputatuak iragarri du foru erakundeak uda aurretik argitaratuko duela garraio sektorerako laguntza lerro bat.
Temas
Más en Sociedad
-
Los coches ecológicos sólo representan el 6% del parque automovilístico de Euskadi
-
Anfac: “Se necesitan incentivos con un modelo sencillo basado en la fiscalidad”
-
Apple anuncia un evento el 9 de septiembre y se espera la presentación del nuevo iPhone 17
-
El Gobierno vasco extiende al miércoles el aviso amarillo por olas