“Gure lan-formulak belaunaldi berrien beharretara egokitzen ari gara, sortzaileagoak eta malguagoak izatera behartzen gaituztelako”
Talentuaren garapenarekin konprometituta zaudete Fagor Ederlan kooperatiban, eta horren erakusle da Etorkizuneko Profesionalen Programa. Noiz jarri zen martxan eta zein helbururekin?
Programa hau 2018an abiarazi zen lehen aldiz, eta ordutik, baita Covid garaian ere, horren aldeko apustua egiten jarraitu dugu. Helburu nagusia da ikasle guztiek beren ikaskuntza-prozesua osatzea, gure erakundearen ezagutza globalak eta espezifikoak ezagutuz, ulertuz eta barneratuz, eta, zehazkiago, etorkizuneko garapen profesionalerako gako gisa identifikatutakoak.
Zein ikasleri zuzenduta dago?
Fagor Ederlanen dauden Graduko, Heziketa Zikloetako (Goi Maila eta Erdi Maila) ikasle guztiei eskaintzen zaie, lana ikas-ekinezko formula Dual batekin. Gurekin Gradu Amaierako eta Master Amaierako Lana egiten ari diren ikasleei ere zuzenduta dago.
Zertan datza formakuntza hau?
Programa hau 2018an sortu zen Ingeniaritza Graduen profiletarako, formatu presentzial hutsarekin, Fagor Ederlanen lanpostuetarako prestakuntza garrantzitsuak azpimarratuz. Prestakuntza horien adibide bat Laneko Arriskuen Prebentzioaren, Finantzen, Erosketen, Gaitasun Pertsonalen eta Kudeaketaren esparruekin lotuta zegoen. Baina garai berrietara egokitu behar izan dugu eta inklusiboagoak izan. Horrela, prestakuntza-eskaintza hori lehen aipatutako profiletara zabaldu dugu, ikasle gehiagok programan sartzeko aukera izan dezaten. Gainera, Covid-aren ondoren, formatua eredu hibrido bihurtu da, eta lanbide-mailan eta maila pertsonalean oso garrantzitsuak diren gaitasun pertsonalak azpimarratzen ditu. Prestakuntza horiek 'online' formatuan eskuratu daitezke, plataforma baten bidez (Ederjakin), eta, ondoren, prestakuntza hori tailer praktiko batzuekin osatzen dugu, gure 'coach'-taldearen eskutik. Adibidez, 2024-2025 ikasturtean, denbora kudeatzeko, estresa kudeatzeko eta aldaketarako gaitasunak lantzen ari gara. Programari amaiera emateko, ikasturtean zehar Fagor Ederlanen ikasitako guztia bateratuko da. Oso positiboa eta motibagarria da ikasleentzat, baita prestakuntza-zentroetako eta Fagor Ederlaneko tutoreentzat ere, lan-munduan egon diren bitartean zenbat ikasi duten eta zenbat garatu diren egiaztatzea.
Non egiten dira praktikak?
Ikasleek unibertsitateko eta enpresako denboraldiak eta titulazioarekin lotutako jarduerak uztartzen dituzte. Alderdi praktikoa Edertek zentro teknologikoan, Euskadiko gure ekoizpen plantetan eta Eskoriatzako bulego nagusietan garatzen da.
Programa honek gazteak hobeto laneratzea ekarri al du?
Jakina. Horrela, ikasle izatetik ikasle-ikastun izatera pasatzea lortzen da. Prestakuntza akademikoa modu kontzeptualean, praktikoan eta ingurune erreal aurreratu batean osatzen da. Ikaslea bere ikaskuntzaren protagonista da, eta ezagutza profesionalak akademikoekin batera areagotzea lortzen da.
Zenbat gaztek parte hartu dute urte hauetan zehar?
Batez beste, eta arestian deskribatutako formula zabalduarekin, 35 ikaslek parte hartu dute azken urteetan.
Zer balorazio egiten duzue? Pozik al zaudete orain arte jasotako fruituekin?
Bertaratutakoen balorazioa oso ona izan da, 10etik 8,4ko puntuazioarekin. Bereziki gustatzen zaie eta aurrez aurreko tailerrak ematen dizkiete 'coach'-ekin, beren esperientziak eta bizipenak bateratzen dituztelako eta ikasitako guztia modu praktikoan eta partekatuan senti dezaketelako. Aipatzekoa da, halaber, 2023-2024 ikasturteko MGEP graduko 26 ikaslek jarraitzen dutela Fagor Ederlanen 2024-2025 ikasturtean. Beraz, ikasleen %60k gurekin jarraitzen du. Horrek adierazten du gogobetetze-maila oso altua dela, gurekin jarraitzen ez duten ikasle asko Erasmusera joan direlako edo prestakuntza-prozesua amaitu dutelako.
Hezkuntzak eta enpresak talentu gaztea erakartzeko ahaleginak batu behar dituzte, belaunaldi berrien eskaerei erantzuteaz gain. Zeintzuk dira epe labur eta ertaineko erronkak?
Fagor Ederlanek apustu sendoa egin du prestakuntza-zentroekiko lankidetza mantentzeko eta indartzeko. Funtsezkoa da hobekuntzan eta aliantzan lan egiten jarraitzea etorkizuneko proiektu eta erronketarako. Lerrokatuta eta koordinatuta joan behar dugu, oraingo eta etorkizuneko beharrei erantzuteko eta aldaketen aurrean bizkorrak izateko. Urtero bisitak egiten ditugu prestakuntza-zentroetara, gure kooperatiba, teknologia, produktuak... ikasleei ezagutarazteko, gure bazkideen testigantzekin, prestakuntzak irekitzen dituen ate guztien ideia indartzen baitute. Gainera, pixkanaka, gure lan-baldintzak eta lan-formulak belaunaldi berrien beharretara egokitzen ari gara, eta horiek sormenezkoagoak eta malguagoak izatera behartzen gaituzte.
Zer beste proiektu dituzue martxan?
Pertsonen garapenaren aldeko apustua egiteko politikarekin jarraituz, 2025-2026 ikasturtean zehar bazkide mugagabeak eta iraupen jakinekoak birkualifikatzeko programa bat errepikatuko dugu, 2022an abian jarri genuena, prestakuntza horren ondoren pertsonen mugikortasuna, balio-aniztasuna eta barne-sustapena handitu ahal izateko. MONDRAGON Korporazioak sustatzen dituen hainbat ekimenetan parte hartzen ari gara. Horietako bat nabarmentzen dut: ‘TFG TFM MONDRAGON Sariak’, gure gizarteak dituen bost erronka nagusiri irtenbideak ematen dizkieten edozein unibertsitatetako gradu amaierako edo master amaierako lanak saritzen dituztenak. Fagor Taldeak bost erronka horietako bat sustatzen du: Eraldaketa Energetiko-Klimatikoa kategoria, eta 2.500 euroko saria ematen diogu lan irabazleari, eta 1.250 eurokoa bigarrenari. Sari hauen helburua gazteak erronka sozialetara hurbiltzea eta haien ekarpenak aitortzea da. Abian da laugarren edizioa. Iaz 57 unibertsitatetako 305 lan aurkeztu ziren.
Temas
Más en Sociedad
-
“Cuando te encuentres un gatito, no lo toques: si la madre te ve, se marchará”
-
El transporte urbano por autobús aumenta en marzo un 22,3% en Euskadi
-
Asociaciones de víctimas de la dana buscan apoyos en Bruselas en reuniones con Von der Leyen, Ribera y Metsola
-
El pecio de un viejo buque de guerra, escenario de un simulacro ante el expolio submarino