Síguenos en redes sociales:

Gurutze Gorriak 35.000 pertsona inguru artatu ditu bost urtean laguntza emozionala ematen duen entzute aktiboko zerbitzuarekin

'Gurutze Gorria Te Escucha' 2020ko apirilaren 13an jaio zen, munduko pandemia egoerari erantzuteko eta "birusak eragindako sufrimendu emozionala arintzeko"

Gurutze Gorriak 35.000 pertsona inguru artatu ditu bost urtean laguntza emozionala ematen duen entzute aktiboko zerbitzuarekinEP

Gurutze Gorriak 35.000 pertsona inguru artatu ditu bost urtean entzute aktiboko zerbitzuaren bidezZerbitzu honek arreta eta laguntza emozionala eskaintzen ditu.

'Gurutze Gorria Te Escucha' 2020ko apirilaren 13an jaio zen, munduko pandemia egoerari erantzuteko eta "birusak eragindako sufrimendu emozionala arintzeko". GKEak azaldu duenez, "ziurgabetasunak, konfinamenduaren antsietateak edo senideen heriotzen kudeaketak laguntza psikologiko eta emozionaleko premia ugari eragin zituen, eta zerbitzu horretatik artatzen hasi ziren". Bere lehen urtean 6.200 telefono arreta baino gehiago egin zituen.

115 boluntario

Pandemiaren ondoren, GKEak azaldu du eskaera motak bilakaera izan duela bost urte hauetan, eta arreta herritarren beharretara egokitu dela. Denbora horretan, 115 boluntarioren laguntzari esker, 35.000 dei ingururi erantzun zaie. Hala, Gurutze Gorriak "laguntza eta kontsolamendua "eskaini die" sufrimendu emozionala pairatzen duten pertsonei, eguneroko gatazken kudeaketa hobetzeko beharrezko jarraibideak eta tresnak emanez eta uneoro haien ongizatea bultzatuz ".

Gurutze Gorriak zehaztu duenez, emozioei eustea edo aireztatzea eskatzen duten deiak gaur egun % 80 dira , eta 2020an, berriz, % 30. Urte horretan, kezka nagusiak GKEaren baliabideei buruzko kontsultekin edo covidaren inguruan senitartekoren baten beharrei buruzko informazioarekin lotuta zeuden.

%58,44 40 eta 64 urte bitarteko emakumeak dira

Zerbitzuarekin harremanetan jartzen diren pertsonen profilari dagokionez, batez ere emakumeak dira ( % 58,44), 40 eta 64 urte bitartekoak (% 53,39). Gurutze Gorriak ere esan du nerabeak "pixkanaka" sartzen ari direla zerbitzu horretan, dei guztien %9 baitira. Gainera, 30 urtetik beherako gazteen deiak guztizkoaren ia %18 dira.

Era berean, kontsulten %53,76 kalteberatasun-egoeran dauden pertsonek egiten dituztela zehaztu du. Gainera, deien %12,39 gaixotasun bat duten, desgaitasuna duten edo isolamendu eta bakardade egoeran dauden pertsonei egin zaizkie, %7,44 adinekoei eta %7 zaintzaileei. Halaber, nabarmendu du 'Gurutze Gorria Te Escuchora' deitzen duten pertsonen erdiek behin eta berriz deitu dutela.

Kontsulten jatorri geografikoari dagokionez, gehienak Madrilgo Erkidegoari dagozkio (%26,6), ondoren Andaluziari (%19,4), Galiziari (%8,1) eta Valentziako Erkidegoari (%8).

Laguntza emozionala larrialdi-egoeretan

'Gurutze Gorria Te Escucha' saioaren ibilbide historikoa larrialdi egoera handi eta ezberdinei lotuta dago, non laguntza emozionala gehien behar zuten pertsonak artatu dituen. Zehazki, zerbitzuak 418 pertsona artatu zituen 2021ean, La Palmako Goi Mailako Sumendi Zaharra erupzioan sartu zenean, eta 4.759 pertsona Espainiako 12 probintziatan, Ukrainako gatazka belikoaren ondorioz. Gainera, 2024an Valentziako DANAk kaltetutako pertsonei ere laguntza eskaini die.