Amazonek 15 milioi produktu faltsutu baino gehiago identifikatu eta konfiskatu zituen 2024an , hau da, 2023an baino zortzi milioi gehiago, kontsumitzaileei kalte egitea edo txikizkako hornidura kateko beste leku batzuetan berriz saltzea eragotziz, 'Marka Babesteko Txostenaren' bosgarren edizioan jasotzen denez.

Zehazki, multinazionalak 1.000 milioi dolar baino gehiago inbertitu ditu (924 milioi euro inguru) , eta milaka langile ditu zeregin horretan.

Faltsifikazioak

Dokumentuaren arabera, Amazongo Faltsutze Delituen Aurkako Unitateak (CCU, ingelesezko sigletan) 24.000 arau-hausle baino gehiago salatu ditu agintarien aurrean eta ekintza legalak jarri ditu.

Zifra horrek berresten du produktu faltsutuak saltzen dituzten erakundeak identifikatzeko eta desegiteko 'marketplace' delakoak egiten dituen ahaleginak emaitza onak ematen ari direla eta mundu mailan eragin positiboa duela.

Txostenak erakusten du Lego, Philips, Cartier edo Prada markekin batera lan egiteko konpromisoa duela, besteak beste, faltsifikazioak desagerrarazteko eta kontsumitzaileak babesteko.

Horrela, mundu osoko 88.000 marka baino gehiagok bat egin dute 'Transparency' programarekin, produktuen benetakotasuna bermatzeko diseinatutako eta 2.500 milioi produktu unitate baino gehiago egiaztatu zituen programarekin, eta 35.000 marka baino gehiago 'Project Zero' abantailez baliatu dira, adimen artifizialeko babes automatizatuak konbinatzen baititu, arau-hausteak proaktiboki blokeatzeko, eta markei faltsutzearen susmagarriak diren zerrendak berehala ezabatzeko aukera ematen baitie.

'Marketplace' ak adierazi duenez, "hezkuntzak eta babesak" erosketa-esperientzia "fidagarria eta segurua" ematen dio bezeroari, eta, beraz, bezeroak eta denda bera edozein arau-hauslerengandik proaktiboki babesteaz gain , kontsumitzaileei informazioa ematen die haiek babesteko, eta lan hori osatzen du sektore publiko eta pribatuarekin hainbat elkarteren bidez.