Síguenos en redes sociales:

Gidabaimeneko bi puntu berreskuratzeko gidatze-ikastaroak errealitate bihurtu dira

Estatuko Aldizkari Ofizialak (BOE) horiek arautzen dituen ministro-agindua argitaratu du

Gidabaimeneko bi puntu berreskuratzeko gidatze-ikastaroak errealitate bihurtu diraEP

Ibilgailu eta motozikleten gidariek gidabaimeneko bi puntu berreskuratzeko aukera ematen duten borondatezko gidatze seguru eta eraginkorreko ikastaroak errealitate dira jada, ostegun honetan Estatuko Aldizkari Ofizialean (BOE) horiek arautzen dituen ministro-agindua argitaratu ostean.

Bi puntu gehiago bi urtetik behin. Gehienez, 15 puntu.

Puntu-saldo positiboari eusten dioten gidabaimenen titularrek egin ahal izango dituzte ikastaro horiek.

Bi ikastaro mota daude, bata autoentzat eta bestea motozikleta eta ziklomotorrentzat. Azken horiek bi modalitate dituzte: hirigunean eta ohiko errepidean.

Ikastaroa gainditu ondoren, bi puntu gehigarrirekin hobaria emango da, gehienez ere hamabost puntu, eta bi urtean behin mota bakoitzeko ikastaro bat emango da gehienez.

Helburu nagusia da ezbeharrak saihesteko tekniketan trebatzea gidariak, arrisku-egoerak konpon ditzaten, gidatzean eta ekipamenduan jardunbide egokiak har ditzaten, eta, betiere, kirol-gidatzeari buruzko edozein aipamen saihestuz.

Sei orduko iraupena: prestakuntza teorikoa eta praktikoa

Ikastaro bakoitzak gutxienez sei eskola-ordu iraungo du, eta prestakuntza teorikoa eta praktikoa emango da maniobrak eta zirkulazioa lantzeko. Saio batean edo bitan egin ahal izango da.

Zati teorikoa, gutxienez ordu bat eta berrogeita bost minutukoa, saioetan banatu ahal izango da, eta prestakuntza praktikoarekin tartekatu ahal izango da, mezuak indartzeko; hala ere, nahitaez eman behar da ikasturtearen hasieran ordu erdi bat eta ikasturtearen amaieran beste ordu erdi bat, ondorio gisa.

Prestakuntza praktikoak lau ordu eta hamabost minutuko iraupena izango du eta zirkuitu itxian zein zirkulaziorako irekita dauden bideetan egingo da.

Ikastaro mota bietan egin beharreko ariketa praktikoak eta eduki teorikoa aipatu aginduaren eranskinetan jasota daude. Agindu hori datozen egunetan jarriko da indarrean, ostegunetik aurrera.

Motorrerako A baimena lortzeko ikastaro berriak

A motako baimena lortzeko ikastaroen aldaketa arautzen duen ministro agindua ere argitaratu du BOEk, edozein zilindradako motorrak gidatzeko aukera ematen duena.

Motorzaleen ezbehar-tasa murriztea da Barne Ministerioaren bide-segurtasuneko politikaren helburu nagusietako bat: Errepideko zirkulazio-ezbeharretan inplikatuta dauden motoziklisten gidarien % 66k eta hiri barruko bideetako % 34k A baimena zuten.

A baimena lortzeko, 20 urte baino gehiago izan behar dira, A2 baimena eduki behar da gutxienez bi urteko antzinatasunarekin (0,2 kw/kg-ko motorrak gidatzeko gaitasuna ematen du, 35 kw-rainoko potentziarekin) eta sarbide-ikastaro bat egin behar da.

Agindu berriak sartzeko bidea aldatzen du, eta heriotza eragin duten ezbeharren arrazoi nagusien eraketan eragiten du, horien ondorioez kontzientziatuz.

Praktika gehiago errepidean eta airbagaren erabileran

Aldaketa nagusietako bat da zirkulaziorako irekita dauden bideetan zirkulatzeak garrantzi handiagoa duela, zirkuitu itxiaren kaltetan: lau eta bi ordu, hurrenez hurren, ezagutza teorikoen hirurei gehituz.

Errepideko lau orduetatik bi nahitaez ohiko bidetik joan beharko dira, hor gertatzen baitira motorzaleen ezbehar hilgarri gehienak.

Ikasleek eta irakasleek nahitaez erabili beharko dute airbaga, toraxa babesteko "funtsezko" elementua baita; izan ere, eremu horretan, hildako motorzaleen % 35ek eta ospitaleratutako % 25ek baino gehiagok lesioak dituzte.

Gidatzen laguntzeko sistemei buruzko prestakuntza

Prestakuntza teorikoak motorretan gidatzen laguntzeko sistemak (ARAS), motoek daramatzaten laguntza teknikoak eta gidatzea seguruagoa egiten laguntzen dutenak ezagutzea barne hartzen du.

Gainera, mugikortasun berriari buruzko edukiak eguneratzen dira, betiere arrisku faktore nagusiak eta erabiltzaile ahulen babesa azpimarratuz.

Irakasle bakoitzak bere ikasleen jarraipena egin behar du motozikletan, zirkulaziorako irekita dauden bideetan (gehienez ere hiruko taldeak).

Zirkuitu itxiko maniobrei dagokienez, irakasle bakoitzak bost ikasle izanen ditu gehienez. Prestakuntza teorikoa online jarraitu ahal izango da, teleprestakuntzaren edo ikasgela birtualaren bidez.

Ikastaroa eman duen ikastetxeak egiaztatu behar du ikastaroa, eta, amaitutakoan, titularrak A motako baimena eskatu ahal izango dio DGTri.

Ikastaro horiek ematen dituzten gidatze-eskola partikularrek aginduan jasotako behar berrietara egokitzeko denbora izan dezaten, 2025eko uztailaren 1ean jarriko da indarrean.