Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako Psikologiako Elkargo Ofizialek (PAT) Eusko Legebiltzarrean ordezkaritza duten alderdi politikoekin harremanetan jarri dira aste honetan, Euskadiko ikastetxeetan psikologiako profesionalak sartzeko eskatzeko.

Jakinarazpen batean, EAEko PATek jakinarazi dute talde guztiei topaketak eskatu dizkietela profesional horiek "beharrezko eragile gisa sartu behar direla hezkuntza-komunitate osoaren osasun psikologikoari eta ongizate psikologikoari aurrea hartzeko eta arreta emateko politikak eraginkortasunez ezartzeko".

Zehaztu dutenez, EH Bilduko Ibai Iriarte parlamentaria eta PP+C-ko José Manuel Gil parlamentaria izan dira euskal PATekin bildu diren lehenak, Eva Audicana Aznar eta Félix Escolar (Arabako PAT), Juan Antonio Tejero Maso (Bizkaiko PAT) eta Mireia Centeno ordezkatuz.

Euskadiko Psikologiako Elkargo Ofizialek talde horiei proposatu diete ikastetxeetan integratutako psikologia-unitateak sortzea, "hezkuntza-helburuak behar bezala garatzeko beharrezkoak diren diziplina arteko taldeen barruan".

Halaber, aldeztu dute ez dela "bidezkoa" psikologiarekin zerikusia duten eginkizunak irakasleen edo beste hezkuntza-eragile batzuen esku uztea, "erreferentziako hezkuntza-sistema mantendu nahi bada, eta, gainera, saihestu egin behar dira hezkuntza-lana gehiegi betetzea eta psikologiako profesionalentzat bakarrik ez diren gaitasunak bereganatzea".

PROFESIONAL ESPEZIALIZATUA

"Ikastetxeetan landu beharreko arazoen konplexutasunak osagai psikologiko bat du, eta beharrezkoa da hezkuntzaren esparruan profesional espezializatua ezagutzea eta egiten jakitea", azpimarratu dute.

Azpimarratu dute, halaber, "eskola dela ikasleek denbora gehiena igarotzen duten lekua; beraz, garaiz detektatzeko eta esku hartzeko gaitasuna errazten da, eta hartutako neurrietan eraginkorrak izaten laguntzen du".

Gainera, adierazi dute bai BPS-British Psychological Societyk, bai European Comisionek eta Osasunaren Munduko Erakundeak eskola-testuinguruak "osasuna sustatzeko eta haurren eta gazteen artean prebentziozko esku-hartzeak egiteko ingurune garrantzitsuenetakoak" direla.

Euskadiko PATek eskatzen dute Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak lan egin dezala "aditu" horiek ikastetxeetako plantilletan "pixkanaka" sartzeko. Horretarako, "programazioetan denbora eta espazio egokiak gorde behar dira ebaluazio- eta esku-hartzeko programa horiek garatzeko, irakasleen, ikasleen eta familien emozio-gaitasunak eta ongizatea hobetzeko".

Ikastetxeetan integratuta egongo liratekeen psikologia-unitateak sortzea da proposamena, eta, horrela, “hezkuntza-helburuak ongi garatzeko beharrezkoak diren” diziplina arteko taldeen “modu naturalean” parte hartzea.

Alde horretatik, adierazi dute horri esker arreta integraleko programak garatu ahal izango liratekeela eta "denboran zehar ongizate psikologikoan eta haurren hezkuntza-errendimenduan hobekuntzak egin" ahal izango liratekeela.