Familien gastuaren batez besteko zenbatekoa %13,3 hazi da irailean, urteko batez bestekoarekin alderatuta, eta 394 eurokoa da. Fenomeno hori, neurri handi batean, ikasturtearen hasieran egindako gastu ekonomikoek eragin dute, Eroskiren ikerketa baten arabera.

Eroskiren 'Kontsumo Ohituren Azterketak' ere erakusten du hilabete honetan gora egin dutela etxe bakoitzean erositako unitateek (+%15,2) eta supermerkatura egindako bisiten maiztasunak (+%16,7), Eroskik ohar baten bidez jakinarazi duenez.

Ikasturtearen hasieran egiten da erosteko ahalegin handiena. Saskiaren batez besteko gastua 31,7 eurokoa da, ohiko 28,5 euroen aldean (+%11,3), eta horietatik 13,2 euro 'eskolara itzultzea' izeneko kategoria espezifikoetara bideratzen dira.

Gainera, dendetara egindako bisiten kopurua %16,7 igo da, eta horrek adierazten du familiek gehiagotan banatzen dituztela erosketak gastua doitzeko eta sustapenak aprobetxatzeko. Ondorioz, 4 saskitik 3 astero edo hamabostean behin janaritegia betetzekoak dira.

PROFILA

Familia gazteek (+1,1 ehuneko-puntu) eta seme-alaba ertainak dituztenek (+0,3) egin dute gora gehien irailean, pertsona erretiratuen etxeen kaltetan. Kontsumo-maila handiena hileko lehen astean kontzentratzen da, eta, urteko gainerako atalekin alderatuta, etxeek nahiago dute astelehenetan erosi, erosteko aukera gehiagorekin eta ia alderik gabe.

Eroskiren bezeroen datuen arabera, hilabete honetan, hipermerkatuak dira eskolarako itzulerako kategorietan gehien hazi direnak (ehuneko +3,5 puntu), kargaren erosketari eta ikasgeletara itzultzeari lotutako kategorien eskaintza handiagoari esker. Hurbileko supermerkatuek eta komenentziazko formatuek ere hazkunde-erritmo ona dute (ehuneko 1,5 puntu gehiago), azkartasunak, gertutasunak eta erosketa ohikoagoak eta planifikatuagoak egiteko aukerak lagunduta.

KATEGORIEN ARABERA

Bestalde, online kanalak gorakada izan du (+0,5), batez ere familia gazteen artean, eskola-materiala, haurrentzako ehungintza, teknologia eta 'snacking' edo mokadu produktuak bilatzen baitituzte.

Salmentak gehien hazi diren kategoriak hauek izan dira: Haur-ehungintza (+%641,4) Eskola-materiala (+%152) Teknologia (+%36,3). Horiek dira salmenten %37etxeko dekorazioarekin, zaintza pertsonalarekin, 'snacking' edo mokadutxoekin eta gosariekin batera. Hala ere, elikadura-kategoria tradizionalek izaten jarraitzen dute pisu handiena erosketa saskian, hala nola aipatutako 'snacking' edo mokaduak (%20,4) eta gosariak (%9,5).

Gainera, haurrentzako ehungintzak, eskolako materialak eta teknologiak funtsezko zeregina dute, 'online' kanalean dendara bisitak eta trafikoa sortzeko duten gaitasunagatik. Erosketa horiek beste elikadura-kategoria batzuen erosketa ekartzen dute (esnekiak, opilak eta frutak), eta Eskolara Itzuliaren saski globala indartzen dute.

Horrela, aldi horretan, urtaro-kategorien tirakada puntuala eta elikaduraren oinarrizko kategorien protagonismoa konbinatzen dira, eta horiek erabakigarriak izaten jarraitzen dute familiaren plangintzan eta aurrekontuan.

Ikasturtearen hasiera da uda ostean familientzat gasturik handienetako bat. Eroskik 26 milioi euro bideratu ditu irailean promozioetara, deskontuetara eta eskaintza berezietara, hau da, aste hauetako salmenten %19.

Funtsezko kategoriek, hala nola teknologiak eta eskola-materialak, sustapen-salmenten % 60 gainditzen dute. Gainera, erosleen %24,4 kupoien erabiltzaileak dira, aurrezkiarekiko oso sentibera den profila, eta ehuneko 7,3 puntu hazi da 2024ko urteko batez bestekoarekin alderatuta.

Beatriz Santos Eroskiko zuzendari komertzialak adierazi duenez, "eskolara itzultzeak familientzat eta etxearentzat garrantzitsuak diren kontsumo-erabaki asko biltzen ditu egun gutxitan". Zentzu horretan, "familiek erosketa oso baten beharra aurrezkiarekin eta komenentziarekin orekatu nahi dute", adierazi du.