Síguenos en redes sociales:

Espainiako Gobernuak baztertu egin du Estatuko errepideetan bidesari gehiago jartzea

Datorren astean onartuko du deskontu-politika aplikatzen jarraituko duen errege-dekretua

Espainiako Gobernuak baztertu egin du Estatuko errepideetan bidesari gehiago jartzeaEP

Espainiako Gobernuak, datorren asteartean Ministroen Kontseiluan egingo duen bileran, bide-azpiegiturak erabiltzeagatiko tarifak eta hobariak kalkulatzeko Europako zuzentarauaren transposizioa egiten duen errege-dekretua onartuko du eta horrek ez du esan nahi, inola ere, bidesari berririk ezarriko denik Estatuko errepide-sarean.

Ministerioko iturrien arabera, Espainiako Gobernuak baztertu egin du autobideetan, autobietan edo errepide arruntetan erabiltzeagatiko ordainketa handitzeko edo aldatzeko neurriak hartzeko aukera.

Beraz, errege-dekretuak ez du aldatzen bidesarien luzapenekin amaitzeko politika, bidesariak emateko xedearekin, ez eta Espainiako Gobernuak 2018tik aplikatzen dituen deskontuekin amaitzeko politika ere , herritarrentzat 1.400 milioi euro aurreztea baitakarte.

Aldaketak zuzendaritzan

Zuzentarauak aldaketak sartzen ditu bidesariak kalkulatzeko metodoan, baita pilaketa-kostuak eta karbono dioxidoa edo CO2 isurtzeagatiko kanpoko kostuak barneratzeko aukera ere.

Bidesaridun autobideen emakidetan ez da ezer egin behar, horietarako ez baitira ingurumen-irizpideak aplikatzen. Balizko emakida berrien kasuan, kontratuaren lizitazioan irizpide horiek ezarri beharko dira.

Bestalde, Lurreko Garraio Azpiegituren Estatuko Sozietatearen (Seitt) autobideak, beren egoera Europako Erkidegoko zuzentarau horretara egokitu behar duten bakarrak, dagoeneko lanean ari dira araudira egokitzeko.

Zehazki, Europako testuak ezartzen du ibilgailu astunetarako bineta-sistema ezabatzeko betebeharra, pixkanaka eta salbuespenekin. Muga-eguna 2030 da, eta ez da aurreikusten ibilgailu arinetarako ezabatzea.

Bineten erregulazioak, ordea, ez du eraginik Espainian, ez baitago karga hori ezarrita herrialdeko errepideetan.

Deskontuei dagokienez

Deskontuei dagokienez, Espainiako Gobernuak Estatuaren hobarien politika lantzen jarraituko du, ibilgailu astunentzat nahiz arinentzat lehendik zeudenak mantenduz, ohikotasunean oinarritzen baitira, eta errege-dekretua onartu ondoren aplika daitezkeen berrietan orain arte erabilitako irizpide berak erabiliz.

2018az geroztik, Estatuko autobideen hamar kilometrotik lau doakoak dira , eta 2.530 kilometrotatik 1.029 askatu dira.

Gainera, hobariak aplikatzen ari dira autobide zati jakin batzuetan, hala nola AP-9, AP-66 eta AP-68 autobideetan, ibilgailu arin eta astunei, horien funtzionaltasuna hobetzeko eta erabiltzaile errepikariak konpentsatzeko.

Administrazioak darabiltzan datuen arabera, epe horretan bertan, AP-9ko erabiltzaileek 330 milioi euro baino gehiago aurreztu dituzte; AP-66koek, 46,8 milioi, eta AP-68koek, 92 milioi.