Teslak 2 milioi ibilgailu baino gehiago aztertuko ditu, Estatu Batuetako segurtasun erregulatzaile nagusiak erabaki ostean, gidariari laguntzeko 'Autopilot' sistemak ez duela behar adina egiten.

Neurri hori Errepideetako Trafikoaren Segurtasunerako Administrazio Nazionalak (Nhtsa, ingelesezko sigletan) hainbat urtez iraun duen akatsen ikerketa baten emaitza da, eta zabalik egongo da agentziak Teslaren zuzenketen eraginkortasuna gainbegiratzen duen bitartean.

Nhtsako bozeramaile batek Bloombergi esan dionez, ikerketak aurkitu zuen Teslak gidariak konprometituta mantentzeko erabiltzen zituen metodoak ez zirela nahikoak eta erabilera desegokia izan zezaketela.

"Teknologia automatizatuak aurrerapen handiak agintzen ditu segurtasunaren hobekuntzan, baina soilik modu arduratsuan inplementatzen denean", esan du Nhtsak asteazken honetan. "Gaurko ekintza segurtasuna lehenestean sistema automatizatuak nola hobetu erakusten duen adibide bat da".

Berrikuspenerako dei hau Teslaren gidatze automatizatuko sistemak inplikatzen dituen bigarren urtea da. Sistema horiek gero eta gutxiago zenbatu dira ehunka istripuren ondoren, eta horietako batzuk halabeharrez gertatu ziren.

Konpainiako zuzendari exekutiboak, Elon Muskek, hainbat urtez aurreikusi du konpainia autonomia osoa eskaintzeko zorian dagoela, baina 'Autopilot' sistemak eta Teslak gidatze autonomoan merkaturatzen dituen 'Full Self-Driving' bezalako beta funtzioek gidaria adi-adi egotea eta eskuak bolantean mantentzea eskatzen dute.

Horrela funtzionatzen du 'Autopilot' sistemak

'Autopilot' sistema serietik dator Tesla modelo berri guztietan. Erabili kamerak ibilgailuaren abiadura inguruko trafikoarekin berdintzeko, eta lagundu gidariei norabidea argi eta garbi markatutako erreien barruan dutela.

Teslak 'Full Self-Driving' deitzen dituen goi mailako funtzionalitateak merkaturatu ditu 2016ko amaieratik. Ezaugarri 'suite' hori otsailean deitu zen berrikuspena, Nhtsak sistema modu ilegalean edo ezin aurreikusizko moduan erabiltzen duten automobilei buruzko kezkak adierazi ondoren, abiadura mugak gainditzea barne, zuzenean erreietako elkarguneetan zehar aurrera egitea biratzeko eta erabat ez gelditzeko.

Erakunde arautzaileak 'Autopilot' akatsen ikerketa bat egin zuen lehen aldiz 2016an istripu hilgarri baten ondoren, hurrengo urtearen hasieran sistema absolbitzeko soilik.

Egiteke dauden akatsen bi ikerketak 2021eko abuztuan eta 2022ko otsailean hasi ziren, eta Tesla autoek lehen sorospeneko ibilgailuen aurka izandako istripuen eta autobideetan bat-batean galgatutakoen ondorioz erori ziren.

Erregulatzaileak Tesla autoen istripuei buruzko 50 ikerketa berezi baino gehiago hasi ditu. Ikerketa horiek Autopilotekin lotuta daude, eta ikerketen erritmoa areagotu egin da Joe Biden presidentearen administraziopean.