Autoen eta lur orotako ibilgailuen salmentak % 13,2 igo dira Euskadin lehen seihilekoan, aurreko urteko epe berarekin alderatuta, eta 12.362 eragiketa egin dira, nahiz eta matrikulazioen hazkundea Estatukoa baino askoz txikiagoa izan (+% 24).

Astelehen honetan Anfac automobil-fabrikatzaileen elkarteak eta Faconauto eta Ganvam banatzaileen elkarteak adierazi dutenez, hiru lurralde historikoek 2023ko lehen seihilekoa itxi zuten, eta salmentak handitu.

Bizkaian, 6.653 auto zeuden matrikulatuta, iazko lehen sei hilabeteetan baino % 18,2 gehiago. Gipuzkoan 3.602 auto eta lur orotako ibilgailu saldu ziren, %8,5 gehiago, eta Araban 2.107, hau da, %6,9 gehiago.

Urtarriletik ekainera bitartean, Euskadin gehien eskatzen ziren ibilgailuak motor elektrikoa, hibridoa edo hidrogenozkoa zutenak izan ziren. Mota horretako 5.900 ale saldu ziren, hau da, iazko aldi berean baino %31,6 gehiago.

Kontzesiodunek, gainera, 5.121 kotxe saldu zituzten gasolinazko motorrarekin, eta, beraz, horrelako ibilgailuen salmentak %4,6 igo ziren. Turismoei eta gasolinaz hornitutako ibilgailu guztiei dagokienez, haien salmentak % 12,8koak izan ziren, azken hilabeteekin bat etorriz, eta 1.341 eragiketatan geratu ziren.

Anfac, Faconauto eta Ganvamek ere auto-merkatuaren bilakaeraren berri eman dute ekainean. Hilabete horretan 2.348 auto matrikulatu ziren Euskadin, 2022ko hilabete berean baino %3,1 gehiago. Salmentak hazi egin ziren, bai Bizkaian (+% 7,4), bai Gipuzkoan (+% 1), baina jaitsi egin ziren Araban (-% 6,6).

Lehen seihilekoko datuekin bat, erregai alternatiboak erabiltzen dituzten autoen salmentak %39,9 igo ziren ekainean, 1.199 eragiketa itxi baitziren. Kontrako aldean, %44,3 jaitsi ziren diesel matrikulazioak (210 salmenta egin ziren), eta neurri txikiagoan gasolinazkoak, 939 salmentarekin %10 jaitsi baitziren.

Espainia osoan, lehen seihilekoan 505.421 auto saldu ziren, %24 gehiago, baina merkatua 2019ko zifren azpitik dago, covid-19ren pandemia baino lehen.