Toblerone txokolate-marka ezaguna duela 115 urte hasi zen merkaturatzen Suitzan. Orain, legez behartuta dago Cervino mendia bere ontzien logotipo gisa erabiltzeari uztera, ekoizpena Eslovakiara eramatea erabaki ondoren.
Theodor Tobler txokolategi suitzarrak 1908an sortutako sinaduran eragina izan dute produktu komertzialetan bandera nazionala edo Cervino (Matterhorn ere esaten zaio) bezalako ikono jakin batzuk erakustea eragozten duten araudiek, herrialdean egiten ez badira.
Mondelez multinazional estatubatuarrak, Tobleroneren jabeak 2012az geroztik, aldaketa hori Aargauer Zeitung tokiko egunkarira aurreratu zion, eta adierazi zuen, halaber, "Suitzan egina" leloa, ontziekin batera zetorrena, "Suitzan ezarria" esaldiarekin ordeztuko dela, hori ere lege aginduz.
Suitzako legeen arabera, produktu bat herrialdean egitate gisa aurkeztu ahal izateko (prezio garestiagoekin lotu ohi den zerbait), lurraldetik datozen lehengaien % 80 eduki behar du, eta ehuneko hori oraindik % 100era igotzen da esnearen eta haren deribatuen kasuan.
Produktu tipikoa Suitzan
Bere forma triangeluar bereziarekin (Cervinoren oso antzekoa), almendraz eta eztiz egindako txokolate hori agertzen da Suitzako denda turistiko guztietan, mendi alpino ikonikotik hurbil dauden dendetan ere, herrialde horretako leku bisitatuenetako batean, 4.478 metroko altuerarekin.
Tobleroneren ekoizpena Eslovakiara lekualdatu zen, Bratislava hiriburuko instalazio batera, hain zuzen joan den urteko ekainean, Bernan mende bat baino gehiago egin ondoren.
Tobleronek markaren sortzailearen abizena eta italiar "torrone" hitza konbinatzen ditu, ezti eta almendrazko gozoki bat, Espainiako turroien antzeko jatorri lexikoa duena.