Etxebizitzek 967 euro gastatuko dituzte Gabonetako eta beherapenetako kanpainan
2023ko aurrekontuarekin alderatuta, aurrekontua %30 haziko da, eta, batez ere, arropak eta jatetxeak erosteko erabiliko da
Familiek, batez beste, 967 euro gastatuko dituzte, iaz baino % 33 gehiago, golden quarter-ean, azarotik urtarrilera arteko tartean, Single Day egunarekin hasi, Black Friday egunarekin jarraitu eta Gabonetako kanpainarekin eta urtarrileko beherapenekin bat egiten duen aldian, KPMG eta Appiniok landutako Consumo en el golden quarter 2024 txostenaren datuen arabera.
Zehazki, kontsumitzaileen %64k iaz baino gehiago gastatzea aurreikusten dute, bereziki 35 eta 44 urte bitarteko erosleek, horiek izango baitira gehien inbertituko dutenak (1.100 euro); ondoren, 55-65 urtekoek, 1.072 euro inguru gastatzea aurreikusten baitute.
Txostenaren arabera, inflazioa da kezka nagusia, nahiz eta intentsitate txikiagoarekin izan; kontsumitzaile gehienek onartzen dute intentsitate handiagoko eskaintzak bilatuko dituztela (%53); %32k diote marka ekonomikoagoetara aldatuko dela; eta %30ek jatetxeetako gastua murriztuko du.
Kontsumitzaileek gastu handiagoa egingo duten kategoriei dagokienez, modak, % 70arekin, espainiarrek erosteko asmo handiagoa izango du; ondoren, sukaldaritzak (% 60), elikagaiak eta edariak –funtsezkoak ez diren erosketak– (% 55) eta norberaren zaintzak eta edertasunak (% 41). Zinemetara eta antzokietara egindako bisiten gorakada (%40), kontsumo-elektronika (%35) eta bidaietarako eta hoteletarako atala (%36) nabarmendu behar dira.
Horrela, inkestak baieztatzen du Black Friday dela erosketak egiteko kontsumitzaileen data nagusia, marken deskontuak aprobetxatuz, %70ak erosketak egiteko data gisa nahiago baitu, eta batez beste 345 euroko gastua aurreikusten du, ondoren Gabonen aurreko egunak (%53) eta urtarrileko beherapenak (%54), eta beste deskontu egun batzuk mantentzen dira, hala nola Cyber Eguna (%31) eta Cyber Eguna (%31).
Promozioak eta prezioak, gakoak
Sustapenek eta prezioak giltzarri izaten jarraituko dute urtearen amaierako tarte horretan, eskaintzak bilatzea baita kontsumitzaileen erantzun nagusia inflazioaren aurrean. Hala, kontsumitzaileen erdiek baino gehiagok, %56k, espero dute eskaintza eta deskontu gehiago izatea urteko tarte horretan.
Txostenaren arabera, %76k uste dute epe horretako deskontuak urteko onenak direla, baina %82k aitortu dute eskaintza horiek alderatzeko asmoa dutela.
Bestalde, ikerketak agerian utzi du kontsumitzaileek bidaiatzen jarraitu nahi dutela eta etxetik kanpo bazkaltzera edo afaltzera lagunekin edo lankideekin joan nahi dutela. Hala, txosten honetan kontsultatu diren pertsonen % 62k aisialdiko bidaiak egiteko asmoa dute, batez ere iraupen laburrekoak; % 40k, berriz, esan dute taldeko hiru bazkari/afari edo gehiago egiteko asmoa dutela urteko tarte horretan, baina % 86k esan dute etxeko otordu nagusia etxe barruan egingo dutela.
Barometroaren datu bat: nahiz eta garai horretan eskaintza asko egiten diren eta bezeroak haiekiko sentikorrak diren, inkestatuen %91 ez da fidatzen eskaintza horietaz, eta uste du hobeak izan litezkeela edo deskontu batzuk ez direla hain onak.