Euskadik 4.493 motozikleta matrikulatu zituen urteko lehen zazpi hilabeteetan, hau da, iazko aldi berarekin alderatuta %6,7 egin zuen gora, orduan 4.209 moto berri erosi baitziren, Anesdor Bi Gurpilen Sektoreko Enpresen Elkarte Nazionalaren datuen arabera.
Matrikulazioen igoera hori are nabarmenagoa izan zen uztailean; izan ere, Euskal Autonomia Erkidegoan 958 moto berriren salmenta %28,2 hazi zen aurreko urteko hilabete beraren aldean, eta hazkunde handiena izan zuen bosgarren autonomia-erkidegoa izan zen, Estatuko batez bestekoaren gainetik (%25,8).
Bi gurpileko ibilgailuen erabilera errazten duten eguzkia eta tenperatura altuak dituen uda klimatologikoaren aurrerapena, marken prezio eskaintzak uztailean eta Emisio Baxuko Eremuen (ZBE) ezarpena euskal hiriburuetan, hirien erdigunetik turismo kutsatzaileenak atera dituena, dira salmenten hazkundearen arrazoiak, sektoreko iturriek Europa Pressi adierazi diotenez.
Bilboren kasuan, B bereizgarria duten ibilgailuak ezin dira Emisio Baxuen Eremura (ZBE) sartu ekainaren 16tik, A eranskailua edo etiketarik ez duten ibilgailuei eragiten zien ordenantza erregulatzailea indarrean sartu zenetik urtebete igaro ondoren. Donostian, ZBE martxoaren 14an sartu zen indarrean, eta B, C, Eco edo Cero ingurumen-etiketa duten ibilgailuak bakarrik sar daitezke. Gasteizen irailaren 15ean jarriko da indarrean, eta Alde Zaharrera eta Zabalgunearen zati batera B, C, Eco eta O eranskailuak dituzten ibilgailuei baino ez zaie utziko sartzen.
Triumph Bilbao kontzesionariotik adierazi dutenez, "Emisio Txikiko Eremuak ezartzeagatik hirien erdialdean sartu ezin diren ibilgailuen gidariak mugikortasun alternatibak bilatzen ari dira, eta horietako bat motozikleta da".
Iturri berberek azaldu zutenez, salmenta gehienak 125 cc-ko motozikletei eta scooterrei dagozkie, oro har laneko garraiobide gisa erabiltzen direnak; 400 cc-tik gorako motoak, berriz, aisialdirako erabiltzen dira, eta asteburuetan eta jaiegunetan hartzen dira.
Belaunaldien arteko errelebo faltari dagokionez, Bilboko kontzesionarioak aitortu zuen eroslearen profila 30 urtetik gorako gizon bat izaten dela, eta oso gutxi direla motozikleta berria erosten duten hogeitaka pertsonak.
Erosketa gehien martxoa eta uztaila bitartean egin dira, eguraldiak hobera egin duenean, eta aurten eguraldi eguzkitsua aurreratu denez, matrikulazioek gora egin dute. "Abuztuan, motorra erosi nahi zuenak egin du, eta, beraz, erosi ez dutena irailera arte itxaroten dute", adierazi zuten.
Salmenten igoera Estatuan
Bi gurpilen euskal merkatuaren bilakaera positibo hori bat dator Estatu osoan matrikulazioak %9,9 igotzearekin, uztailera arte 141.249 izan baitziren.
Ziklomotorrei dagokienez, urteko lehen zazpi hilabeteetan 123 matrikulatu ziren guztira Euskal Autonomia Erkidegoan (2024an 140), eta beste ibilgailu arin batzuen matrikulazioek (zilindrada baxuko kuadrizikloak, trizikloak...) 232 unitate gehitu zituzten (2024an 202).