Pere Navarro Trafiko Zuzendaritza Nagusiko zuzendariak Aste Santuan errepidean "arreta" jartzeko eskatu die gidariei, eta istripu hilgarriak loezinarekin eta alkoholarekin lotu ditu.

"Batzuetan, alkoholemiak negatiboa ematen du, drogek negatiboa ematen dute, eta ez dago sakelako telefonorik. Horrek esan nahi du lo hartu duela gidatzen. Egia da gero eta okerrago egiten dugula lo, herrialde honetan antsiolitikoak kontsumitzen direla eta gidatzean lo egiteak dakarren arriskuari arreta jarri behar zaiola. Gidaria nekatuta dagoela, lo ondo egin ez duela edo insomnioa duela ikusten badugu, ez diogu gidatzen utzi behar", esan du Pere Navarrok astearte honetan, komunikabideei egindako adierazpenetan, Aste Santuko Irteera Operazioaren hasiera baloratzeko.

Aste Santuko Trafikoko Operazio Bereziaren lehen fasean, apirilaren 3ko (astelehena) gauerdira arte, 14 lagun hil dira Espainiako errepideetan. Datu hori "gaizki, itsusitzat" jo du DGTko zuzendariak. Apirilaren 5ean (asteazkena), 15:00etan, bigarren fasea hasiko da, eta 9,4 milioi joan-etorri espero dira, iaz baino %2,47 gehiago.

Joan den urtean 27 lagun hil ziren Aste Santuan, eta Pere Navarrok gogorarazi du 2006an 100 pertsona hil zirela; beraz, "garrantzitsua da urte hauetan egindako bidea". 2022ko 27 heriotzetatik sei harrapatu zituzten, bederatzi kaletik atera eta sei motor-gidariak ziren.

Halaber, Navarrok ohartarazi du trenbideko irteerak gehitu egin direla. "Kontuz, errepidean gertatzen diren heriozko istripuen %42, ia erdia, trenbidetik ateratakoak direla antzematen ari garelako", adierazi du, alkoholarekin, drogekin edo mugikorraren erabilerarekin lotzeaz gain, insomnioarekin ere lotzen duela.

Ibilgailutik triangelua jartzera jaisteko "arriskua"

Bestalde, ezbehar bat gertatzen denean ibilgailutik jaisteak duen "arriskuaz" ohartarazi du, errepidean hiltzen diren 10 pertsonatik bat harrapatu egiten baitute. "Autobidean eta autobian autotik jaisten denak kezkatzen gaitu; iaz 16 pertsona hil ziren autobidean eta autobian, eta ibilgailutik jaitsi ziren", azpimarratu du.

Alde horretatik, Nafarroak azpimarratu du DGTk kontuan hartzen duela gidariak ibilgailuetatik ateratzea debekatzeko aukera, larrialdietako triangelu islatzaileak jartzeko, ibilgailua harrapatzeko arriskuagatik matxurarik izanez gero. “Autobiderako eta autobiarako aztertzen ari gara ea juridikoki nola egin dezakegun triangelua derrigorrezkoa ez izatea”, esan zien kazetariei Erresuma Batuan seinaleztapen hori kendu dutela azpimarratu baino lehen: “Kendu egin dute, triangelua jartzeko autotik jaitsi denak harrapatzeko duen arriskuagatik”.