Bi zama-triziklo, bizikleta batekin batera, 355 kilometroko ibilbidea hasi dute gaur Donostian Euskadin barrena. Bederatzi egunez, ibilgailu jasangarri horiek sustatuko ditu Gipuzkoako herri askotan, baita Bilbon eta Gasteizen ere, Europako Mugikortasunaren Astea dela eta.

"Bike kargua"ren ibilbidea ostegunean aurkeztu du Pilar Arana Donostiako Mugikortasuneko zinegotziak Alderdi Ederreko lorategietan, Udalaren aurrean. Pilar Aranak Europako astea ospatzeko hirian antolatu diren gainerako jardueren berri ere eman du, eta gaurtik datorren 22ra bitartean egingo da, "Zure osasunaren alde, mugi zaitez modu iraunkorrean" lelopean.

Bi zama-trizikloetako eta laguntzako bizikletetako gidariak -guztiak elektrikoak- aurkezpen-ekitaldia baino lehentxeago abiatu dira. Ekitaldi horretan, era horretako beste lau ibilgailuk parte hartu dute, tokiko denda eta enpresenak, baita partikularrenak ere, garraiobide hori egunero erabiltzen baitute Donostian.

Aranak azaldu duenez, Europako Mugikortasunaren Astean mila ikaslek egin ohi duten ohiko "bizikleta-ibilaldia" ordezkatzen du Euskal Herrian barrena "kargu bikeetan" ibilaldiak. Bigarren urtez jarraian ezin izango da egin, pandemiaren ondorioz.

Ibilbidea ostegun honetan hasiko da Antzuolaraino, eta Tolosan, Bergaran, Eibarren eta Deban geldituko da, baita Gasteizen ere datorren larunbatean, irailaren 18an, eta Bilbon, hilaren 20an. Azkenik, Gipuzkoako hiriburuan amaituko da, hilaren 24an.

Esan duenez, helburua da "ingurumena errespetatzen duten" ibilgailuen erabilera zabaltzea eta sustatzea. Udalak ekintza hori lotu du "City Changer Importe Bike" europar programarekin, Donostiak eta hainbat herrialdetako hogei bat udalerrik osatua.

Hiri-inguruneetan merkantziak garraiatzeko karga-zikloak erabiltzeak dituen abantailak defendatu ditu Aranak, baita haurrak, adinekoak edo mugikortasun murriztua duten pertsonak garraiatzeko ere. Hori nahiko zabalduta dago Europako zenbait hiritan.

Zinegotziak eta Harri Zuazok, Txita donostiar enpresaren ordezkariak, Euskadin zehar egiten ari diren ibilbideko bi trizikloen jabeak, emandako datuen arabera, Donostiako hogei bat partikularrek eta negoziok erabili ohi dituzte ibilgailu horiek, hainbat formatutan, eguneroko joan-etorrietarako, produktuak emateko edo kudeaketak egiteko garraiobide gisa.

Txitak, gainera, bidaiarientzako mezularitza eta "bizikleta taxi" zerbitzua du, baita ibilgailuak alokatzeko zerbitzua ere, betiere karga trizikloak, elektrikoak nahiz ez-elektrikoak.