2013ko uztailaren 24an, Alviako istripuaren epaiketa aurtengo irailaren 20an hasiko da, eta 2023ra arte iraungo du deklarazioek, perituek eta lekukoen adierazpenek. Epaiak 80 pertsona hil ziren eta 144 zauritu ziren ezbeharraren hamargarren urteurrenera eramango ditu.

Epailearen autoak, apirilaren 7an, eta Europa Press-ek eskuratu duenak, egutegi-proposamena egin du epaiketa honetarako. Auto horretan, trenaren makinista ikertuko dute bankilloan, eta linea martxan jartzeko unean Adif-eko Zirkulazioko Segurtasuneko zuzendaria zen tren-gidaria.

Zehazki, irailaren 20, 21 eta 22rako aurreikusita dago aldez aurreko gaiak eta akusatuei galdeketa egitea. Urriaren 4tik aurrera, lehen lekukoen adierazpenak hasiko dira, polizia kidegoetatik hasita.

Alviako Biktimen Plataformako bozeramailea, Jesús Domínguez, 2023ko martxorako dago deituta. Lekukotasun horiek maiatzaren 30era arte jarraituko dute, egun horretan hasiko baitira makroepaiketa honetako txostenak eta azken ondorioak.

Instrukzioa bi akusatuekin amaitu zen, eta horien aurka ebatziko da egozten zaizkien egitateak lanbide-zuhurtziagabekeria larriagatik egindako 80 hilketa-delitu badira, 145 delitu lanbide-zuhurtziagabekeria larriagatik eta kalteen delitu bat.

LAU URTEKO ESPETXEA

Fiskaltzak lau urteko kartzela-aldia eskatzen du. Gainera, Francisco Garzón makinista bere lanbiderako ezgaitua izan dadila eskatzen du, kondenaren denboran.

Beste akusatuaren aburuz, Adifeko segurtasun-arduradun ohi Andrés Cortabitarte 2021eko maiatzean enpresa publikoko zuzendaritzatik atera zen, eta denboraldi horretan bertan trenbide azpiegituren kudeaketa, segurtasuna edo erantzukizuna dakarren edozein lanbide egiteko gaitasunik gabe utzi behar da.